Vårfin!


Äntligen fått tummen ur att fixa naglarna hos Anna på Naglar & Sånt
 
Nu var det illa. Som den nagelbitare jag är så vet jag ju att perioder av stress gör att jag fullständigt gnager sönder mina stackars fingrar och senaste tidens sjukdommar bla gör ju att jag varit som en nervvrak emellanåt.
 
När jag kom in till Anna så tittar hon på mina naglar, sen tittar hon upp på mig och säger
- Men hur sönderstressad har du varit människa?
 
Jo, alltså Anna känner mig och mina naglar. Jag har varit hos henne i flera år och fixat naglarna. Ibland lyckas jag hålla dom fina i flera år faktikst men ibland går det inte alls och nu var det lite för längesedan jag var där. Allt handlar ju om att bryta ett mönster, bryta ovanan liksom.
 
Kommer ni ihåg hur dom såg ut innan?
 

Japp, inte så värst vackra alltså...
 
Anna gjorde mina naglar väldigt korta men det är ju för att hon också vet att om jag får långa naglar sådär på studs så kan jag bara inte låta bli att pilla och får man då upp en liten flis så är det kört så nu är dom relativt korta men alldeles lagom för mig att hantera i vardagen.
 
I helgen var jag även borta hos käraste mammsen och fick hjälp att hälla i lite toning i håret.
Jo, jag behöver hjälp med det! Jag är urdålig på allt sådär som har med hår att göra.
Har vi inte redan konststerat att jag inte ens borstar håret varje dag, eller ens varannan...
Varje morgon flyger håret upp i en tofs och varje kväll efter duschen flyger det upp i samma tofs, utan att passera hårborsten liksom...
 

Hur som helst, mammsen gör underverk för mitt hår någon gång om året ;-)

Kommentarer
Postat av: Eva

Jättefint det blev, både hår och naglar.

2014-05-10 @ 09:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0