Jag är älskad...

Idag har varit en sådär bra dag, jag haft ont i tjejmagen större delen av dagen och det var ganska mycket kunder hela kvällen igenom. Eftersom jag fått nytt schema och mamma oxå jobbar torsdagar så får jag ta med Albin till jobbet eftersom jag löser av mammsen. Albin somnade så gott efter middagen idag så jag la över honom i vagnen och så promenerade vi bort så jag fick ta mammas cykel hem till henne i kväll och gå hem och då gick jag och funderade på min dag.

Som alltid när jag haft crapiga dagar så retar jag mig på minsta lilla men just idag kändes det inte så... När jag klev in på uppfarten hemma så såg jag att David och Albin planterat våra blåbärsbuskar, det gjorde mig glad och varm så när jag kom in och såg tv på i köket samt hörde Lugna favoriter uppifrån så  misstänkte jag att David somnat vid läggningen.

Jag gick och pysslade nere en stund, dammsög, plockade undan lite och stoppa in tvätt i maskinen. Sen gick jag upp för att duscha och när jag kommer upp är det tänt på hela övervåningen och ingen ligger i någon säng, däremot sitter David med Albin i knäet på kontorsstolen och ur högtalarna strömmar lugn musik, båda sover djupt och jag blev så varm i hjärtat att jag var tvungen att bara titta på dom båda en lång stund.


Jag gick ner och hämtade kameran och sen gick jag upp igen och pussade lite på Albin och sen på David varpå han vaknade och såg helt vilsen ut! Så tittade han ner på Albin, gav honom en puss och sa till mig
 "vi satt bara och väntade på att du skulle komma hem"

Jag kände mig så älskad, längtad efter och saknad. Vilken underbar känsla det var! Jag blir nästan rörd bara av att titta på bilderna!

Nu ska jag oxå lägga mig för i morrn ska vi hälsa på lilla Molly Eklöw i Derome och sen på eftermiddagen kommer Anna och barnen en sväng!
Dessuom ska jag fixa mig inför bröllopet med naglar, solbränna och sånt!


Kommentarer
Postat av: Laila

Så gulligt att dom sitter och väntar så tålmodigt, det är"kärlek".

2009-08-28 @ 11:25:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0