Glad jag blev!

När jag läste detta inlägget hos Sofie! Jag som äter mängder med vattenmelon varje sommar!

Nu har vi vart hos mormor & morfar och ätit gott. Albin stannade kvar där så förhoppningsvis får jag sova liiite längre i morrn.

I morse hade vi massor för oss. Albin bestämde sig för att vakna strax innan 5 i vanlig ordning (jag som hade hoppats att han satt det där med halv 7 i system nu i sommar...), så vi var uppe ganska tidigt. Jag hängde ut en maskin tvätt torkvindan innan jag och Albin begav oss in mot staden vid kvart i 8, första stoppet blev på Vareborgs bärodling där vi köpte nyplockade jordgubbar & blåbär. Sen körde vi in till stan och betalade en bild på VP (håll utkik...), vidare mot Hajen där vi köpte med oss lite frukost och sist körde vi om JET för att tanka.

När vi kom hem hade morbrorn vaknat och morfarn anlänt så vi fixade fram frukosten snabbt och lätt, ljuvigt med nybakta frallor från Skällinge hembageri! David åkte iväg och fixade några grejer efter frukosten och jag och Albin gjorde i ordningn efter frukosten och sen oss själva.

När David kommit hem åkte vi alla 6 till Älvsered. Jag, mormorn & Albin i våran bil och Albin somnade som planerat innan vi kommit till Järnvirke. David, morfarn & morbrorn i den andra bilen. Jag och mamma skummade bara hastigt igenom damkläderna medan Albin sov helt obereörd i sin vagn. Resten av följet provade kläder på löpande band och det gjordes visst en hel del fynd, alla var nöjda och glada! Lagom till lunchen väckte vi Albin som sen fick vara med och kolla på skor och sånt innan vi åkte till Ullared och NetOnNet, Vi stannade inte så länge eftersom David hade en klipptid på
No15 i Tvååker klockan 15.00.

När alla gett sig av och det bara var jag och Albin kvar hemma försökte jag så gott jag kunde att hålla mig sysselsatt med diverse sysslor men jag blev bara tröttare och tröttare, mattare och mattare så jag fick ringa David vid kvart över 4 och be honom komma hem och hämta Albin så jag fick vila (kan det vara värmeslag tror ni?). Jag la mig på soffan med ett glas vatten och slötittade på tv (när sjutton hände det sist!?!, måste vart när jag var gravid...)  och det kändes genast lite bättre. Jag var inte sömnig utan bara väldigt trött och matt och det var skönt där på soffan med markisen nerdragen och fönstret lite öppet...

David, Albin och mormorn åkte in till Saluhallen på Brearedstorg och köpte massa olika korvar & potatissallad på Götagatans Chark. Nu i kväll efter maten så har morfarn och Albin spelat fotboll som två galningar! Mormorn har filmat dom, om jag får låna en film ska jag se om jag kan lägga upp den så ni får se, men det får bli i morrn!

I morrn tänkte jag ta med Albin ut till Getterön om vädret tillåter för att kolla på alla bilarna, men som sagt, vi får se vad det är för väder och vad vi är på för humör. Om jag frågar Albin så vill han antingen åka ut till Öströö och kolla på lammen, eller leka med Ella, det är dom 2 sakerna han sagt i ett par veckor nu när jag frågat på morgonen vad han tycker vi ska hitta på...


(Provscrappade i PS när Albin var liten...)

Nu ska jag lägga mig i sängen med min laptop och sätta på lite Grey's Anatomy, David sitter nere och kollar på en såndär konstig, overklig film som jag inte gillar...

Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0