Mitt värsta mammaögonblick!

Har jag haft nu! Jag är så ledsen, min lilla älskade unge!


Bilderna är tagna i våras


Vi har haft en riktig mysmorgon med en del hemma pyssel, slagit in några julklappar till och medan jag skalade potatisen så tog Albin och skalade morötterna och han kan det verkligen nu, jag behöver inte skala alls efter honom, bara skära bort ändarna!

Hur som helst så har jag förberett och pratat med honom om att han ska till dagis sen för att mamma ska jobba och han har inte sagt nåt, inte kommenterat det alls faktiskt mer än när vi tog på ytterkläderna och skulle åka, då sa han "Albin inte vara dagis idag" men jag pratade bort det med att dom skulle ha så roligt och leka och så. Allt gick bra i bilen och när vi kom in men när jag han fatta att jag verkligen skulle åka så blev han hysteriskt ledsen och klamrade sig fast vid mig och bara grät.
"Mamma inte åka, Albin vill vara hemma med mamma!"
Detta är min värsta farhågor någonsin och jag hatar att behöva vara den som lämnar på morgonen!
Jag fixar inte detta, jag kan inte hjälpa det men jag tycker ju själv inte att han ska behöva vara där om han inte vill! Han vill ju vara hemma hos mig!! Jag vill ju ha honom hemma hos mig!

Anki tog emot oss och efter att vi båda klamrat oss fast gråtande vid varandra en stund så tyckte hon att jag skulle gå (skulle jag ju gjort långt innan, men jag kunde inte), så jag pussade, kramade och sa hejdå och jag sa hela tiden att "pappa kommer och hämtar dig om en stund", men han bara grät
"pappa hämta Albin nu, Albin vill vara med pappa"

Till slut så vinkade jag i alla fall och gick men det kändes allt annat än bra och jag hade gjort vad som helst bara för att gå in och hämta honom! Anki sa i alla fall till mig att jag skulle ringa senare och det tänker jag göra, men jag får vänta tills efter maten.

Jag gissar att jag kommer få en hel hoper dagis-morsor emot mig nu, men jag vill inget hellre än att han ska vara där han mår bra (hos mig, mormor och farmor) och inte är ledsen. Där han kan få krypa upp i famnen hos någon som han känner och trösta sig med sin snutte. I stället kom det fram en massa barn och började rycka i honom och han blev alldeles förskräckt.

USCH! Nu ska jag i alla fall torka tårarna och gå ner och sätta på middagen (hur kul det nu kan vara att laga middag till sig själv...) och sen åka och jobba men om denna proceduren tänker upprepa sig i morrn så är det David som får komma hem och lämna på måndag!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag tror att din solstråle är bubblande glad när han kommer hem och har massor att berätta. Men det är e aldrig roligt med en sån lämning. hoppas det går bra i morgon

2009-11-12 @ 13:02:30
Postat av: Mamma

Usch, jag är innerligt tacksam över att jag aldrig behövde uppleva det när ni var små.

2009-11-12 @ 13:53:29
Postat av: Ullis

Detta är ju nackdelen när de är så gamla vid inskolning, med det tror jag att du innerst inne viste. Risken är ju att du förskjuter det hela till skolan istället, någon gång måste han ju ut bland andra. Mitt tips är att det måste gå riktigt fort vid lämning, kanske ha ett vinkfönster som han får gå till efter avklädning så att han går iväg med en fröken direkt. Långa lämningar leder alltid till tårar hos oss, nu har i och för sig mina varit där sen 1½ år så det var längesen jag fick tårar i dörren. Det går över, jag vet att det inte är någon tröst, har han inget gosedjur han kan ha med sig. Annars är vink-fönster mitt tips. Fröknarna är säkert duktiga med och snart kommer det att gå bra.

2009-11-12 @ 18:35:23
Postat av: Angelina

Usch inte alls avis på dig Zackarias hade oxå en sån period efter inskolningen han skrek hysteriskt efter mig o vägrade släppa taget, de gjorde så ont i mamma hjärtat kändes som man övergav sitt barn åkte gråtandes från dagis varje gång.. de gick över men de tog ett tag faktisk, de va så hemskt .. Jag vet de finns ingen tröst men de går förhoppningsvist över snart.. kramar till er båda

2009-11-12 @ 20:50:20
Postat av: Persika

hello hoppas allt är bra?! År och dagar sedan gekås tiden ;) jag har lämnat det stället pch jobbar som förskollärare! yeah! tro mig, du är inte ensam om detta. men håller med oavstående, långa avsked blir bara värre för din pojk för han får hoppet om att du kanske stannar kvar ändå. ring efter en halvtimma timma och kolla hur det går, förhoppningsvås får du svaret att han sluta gråta efter bara en liten stund. annars får du trösta dig med att det går över JAG LOVAR efter våra inskolningar nu där något barn gråtit, de är hur glada som helst och lallar in på morgonen:D lycka till kramar Jessica :D

2009-11-12 @ 21:18:36
URL: http://persikasordnadekaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0