"Sommarn har kommit!"

- Mamma, mamma! Kom fort, skynda dig, sommarn har kommit nu, vi ska grilla!



Albin kom in till mig i köket när jag stod och fixade potatisarna och var helt lyrisk över att sommarn äntligen kommit, pappa har ju tagit fram grillen, äntligen!

Ja, eftersom jag har jobbat hela långa dagen och är trött ända in i märgen så blir det enkelt idag! Mamma (som oxå jobbar) och pappa kommer hit och äter med oss när mamma slutat. Idag blir det grillad ytterfilé & fläskfilé. Rostade rotfrukter och så svängde jag ihop en tzatziki när jag kom hem. Till det blir det vitlöksbörd (alternativt örtbröd om man inte vill ha vitlök). Det luktar ljuvligt i huset!

Medan jag ändå var ute med kameran så hittade jag några nya vårtecken. Mina tulpaner är på G, bladen har kommit och krokusarna är så fina!



När vi satt ute och fikade innan så kom Fjanten (brorsans katt), han har verkligen längtat efter våren för enligt honom var det ingen höjdare alls med så mycket snö...



Nu ska jag gå ner och fortsätta duka! I morrn väntar lite mer jobb, men bara några timmar sen hoppas jag att det blir lika fint väder som idag så vi kan vara ute och dona hela dagen lång!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Tackar för gudomligt god mat!

2010-04-03 @ 19:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0