IKEA!

Idag har vi haft en mycket bra dag, den har vart väldigt blandad.

Albin var lite trög i starten idag, väldigt trött (vaknade inte innan halv 8 och var inte alls sig själv) men efter frukosten och lite morgonmys i soffan, tillsammans alla 3 (eller ja, igentligen alla 5 faktiskt för kisarna var såklart med) så piggna han till.

Eftersom det var regn på fömiddagen så satt jag med bokföringen hela tiden medan grabbarna höll på med legot. David kom med idén att vi ju faktiskt kunde åka till IKEA och kika lite inför kommande renovering (snarare fullständigt utblåsning av övervåningen...) så det gjorde vi!

Som vanligt så kan man ju inte bara gå där utan att köpa nåt...


Jag köpte tre nya krukväxter till vardagsrummet, har jag sagt att jag gillar grönt & vitt?

Det fick även följa med några trådbackar till garderoben i garaget, nya vardagsglas, en ostkupa mm.

På hemvägen blev Albin akut kissenödig så vi stannade till på en rastplats så han fick göra sina behov och é inte det så gulligt när en liten kille står upp och kissar?



Väl hemma så satte pojkarna genast igång och greja där ute medan jag fick sticka och handla lite snabbt. Vi hade sås över från gårdagens lagmiddag så jag köpte lite räkor som jag hackade ner i en av såserna och köpte bakpotatis och vips så hade vi lite söndagsmys till kvällsmaten. Det var riktigt gott.

Nu i kväll har vi återigen suttit här uppe alla 5 (jodå, kisarna med!). Albin och David gör detta...



Jag har gått igenom alla lådor med kläder från när Albin var liten och sorterat i storleksordning varav en av lådorna ska tvättas upp och återanvändas! Vi har så mycket fint från när Albin var liten, massa ljust, vitt, beige och brunt som definitivt ska användas och lite blått med så vi får väl se vad det är för nåt som bökar runt där inne, hade ju vart praktiskt med en liten kille till, men sen vill man kanske ha en av varje med, för jag hade då inte tänkt gå igenom det här igen, det är ett som är säkert!

Den lilla overallen som han hade är så fin och jag hittade tomtedräkten i stl 50-56 med tillhörande luva som Albin hade på julafton, den ska såklart syskonet oxå ha! Albin fattade inte att han hade haft dom kläderna men han tyckte det var jättebra att vi redan hade massa kläder till bebisen.

David gick förbi och kikade lite i högarna, så fick han upp ett par byxor i stl 50 och sa
-Har Albin verkligen varit såhär liten?
-Ja, vi fick till och med köpa några kläder i stl 48,
säjer jag och håller upp ett par ljusblå mjukisar som vi fick av mina fastrar och kusiner i Falkenberg. Han var ju så kort så det mesta i stl 50 var lite stort och eftersom dom kom ett par dagar efter att vi kommit hem så fick vi lite små, små kläder och den minsta lilla overallen som passade perfekt!

Ska bli mysigt att få tvätta upp och lägga in i bebisens garderob när det är klart men det är nog ingen idé att göra det än eftersom allt ska ut i nybygget så länge vi fixar här uppe. Jag har funderat lite på hur man ska inreda bebisrummet. Albins rum gjorde vi grönt och det har haft det temat hela tiden och ska fortsätta med den även efter renoveringen men med det andra vet jag inte riktigt. Jag hittade en del fina grejer på IKEA, bla en matta som går jättebra ihop med ett av bäddsätten vi köpte förragången, i brunt & beige såklart...

FABLER KAMRATER Matta beige Längd: 140 cm Bredd: 70 cm



Nu ska jag krypa i säng och sova gott, lika gott som natten innan hoppas jag!
I morrn ska jag åka och kika på en kista som jag ev kan ha ute min atelje.


Kommentarer
Postat av: IDA

Det är SÅ snyggt med grönt och vitt.

Mysigt jag vill boa hur mycket som helst men får hejda mig lite eftersom vi också skall renovera massor innan bebisen kommer.

Fast jag får nog tid till det också =D

2010-08-01 @ 22:29:42
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Jonna

Hej (: det är väl Charlotte från Hyllan !?



Tack för orden på bloggen - jag är så otroligt trött på att vara gravid nu, så att höra att du födde din lille kille i vecka 38 gjorde mig hoppfull. Jag ska införskaffa mig hallonbladste idag och häva i mig det, haha, allt för att kanksekanske få se lillan tidigare.



Så du är gravid igen? Grattis. När är det beräknat?



Ha det kalas!

2010-08-02 @ 08:12:18
URL: http://djonna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0