Eftermiddagspromenad!

När vi var klara med middag, städning, bakning mm så var vi ju bara tvugna att gå ut! Solen strålade och det var sådär lagom kallt, runt -4 grader, helt perfekt för lite utebus!

På vägen gick vi förbi grannens hus och han måste ju bara ha 1½ meter snö utanför sin altan, om det ens räcker!


När vi ändå var ute på språng så passade vi på att ta en sväng om ICA och handla hem lite mjölk (jag tror inte jag ljuger om jag säjer att det går mellan 10-15 liter i veckan!), yoghurt och annat behövligt!

Albin klättrade upp i varenda snöhög på vägen och där är ju för sjutton snöhögar var 10:e meter hela vägen bort, så det tog ju sin lilla tid, men vi hade inte bråttom, vi var ändå bara ute och njöt av solen och snön!



Jag vet att jag har sagt det förut men jag säjer det igen, vilken underbar vinter vi har haft, kan man önska sig något annat!? Varje år gnäller folk över att det bara är grått och trist på vintern men i år, då gnälls det på att det är för mycket snö! När ska folk sluta gnälla och inse att det blir vad man gör det till? Försök vara glada för det ni har i stället! Våren kommer, var så säkra men inte i februari, det gör den aldrig ändå!

Nu blir det en härlig dusch och sen ska jag ta tag i räkningarna här hemma innan det är dax för House!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0