Murstocken

Idag har David tagit ner all gammal puts på murstocken. Det dammade rejält vill jag lova och nu ska den fixas till. Det saknas några tegelstenar längst upp och sen ska den putsas och målas.

Pappa har fortsatt sätta panel i taket, takfönstret och trappan är nu klara! Jag passade på att fota medan det fortfarande var ljust ute, annars går jag ju oftast inte upp fören på kvällarna.





1. Från vårat sovrum och ner i trappan. Men det ska målas en hel del till.
2. Murstocken som David slitit med idag. Man ser längst upp till vänster att det saknas tegel.
3. Badrummet. Väggkaklet är inburet...
4. Bilden är tagen inifrån bebisens sovrum och man ser allrummet och hallen ända bort till trappan och den lilla fönstret som är där. Nästan mitt emot murstocken till höger, är badrummet.
5. Panelen klar i allrumet och takfönstret.

När jag gick upp några timmar senare så hade det hänt en del till...


1. David har flytspacklat framför mustocken där kaminen ska stå och vi ska lägga klinker.
2. Påbörjat kaklingen av badrummet!

Jag hoppas på en lika produktiv dag i morrn med, stressen släpper lite mer då...


Kommentarer
Postat av: Mamma

Oj! Det var inte lite som hänt sen igår, det blir så fint!

2010-11-06 @ 21:25:17
Postat av: Tessan

Det blir sååååå fint!!! Väntar på att få se det i verkligheten....

2010-11-06 @ 21:49:38
Postat av: Ida- Blivande mamma till pärlan.

Så fint det blir =)

Måste bli skönt när allt är klart.

2010-11-07 @ 11:51:51
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Rigmor

Det blir så fint. Är så spännande att följa det dag för dag.

2010-11-07 @ 20:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0