Rapport ovanifrån...


1. Murstocken är påbörjad.
2. Badrummet färdigkaklat. Det ska vara en ljusgrå fog på väggen och en riktigt mörkgrå (nästan svart) på golvet. David har fått dela alla plattor som ska vara i duschen men det blev riktigt bra!
3. Provplattorna på klinkersen som ska ligga under kaminen.

Idag har David återigen vart i gång hela dagen lång. Visserligen började han faktiskt inte fören efter frukosten idag, men det behövde vi alla 3, en lugn och skön söndagsmorgon tillsammans vid frukostbordet. Men sen var det full rulle, dom var säkert igång där uppe strax efter 8. Vid 11 gick jag upp med en kopp varm choklad till den lille hanverkaren och en kopp kaffe till den store...

Efter lunch fick pappan vara ifred där uppe så jag tog med mig Albin (och mormor som vi hitta på vägen!) till affären och när vi kom tillbaka bakade vi kladdkakemuffins, både vita och vanliga. Dom var klara lagom till fikat så pappan kom ner och tog en snabb kopp kaffe innan han fortsatte där uppe. Albin tog en liten paus här nere med mamman, åt lite frukt, kollade på Micke & Molle och läste lite bok. Tyvärr är ju inte dom där stilla sittande stunderna så långvariga men jag hade skurit all frukt i ganska små bitar så det tog nog nästan en timme för honom att äta upp dom. Sen var det arbetsbyxor på och upp till pappan igen!

Efter kvällsmaten stannade Albin kvar inne hos mig, badade, lekte lite och somnade som en stock vid 19.30, precis som det ska vara. Han har inte sovit middag på hela veckan tror jag eftersom han har vart hemma med oss och somnar då väldigt fort på kvällen, men vaknar ju lika förbaskat tidigt ändå...

David är fortfarande ute och jag (som faktiskt tagit det lugnare idag) ska nog krypa ner i badet en sväng innan han kommer in, sen kanske vi kan mysa till det med lite glögg!

Förresten, ni som undrar över mitt överdrivna badande på kvällarna så kan jag meddela att vi har ett litet (specialbeställt) badkar, som bara är strax över 1 meter och det inte går så mycket vatten i det när jag lägger mig där. Ben, mage, bröst och huvud är lixom över vattenytan men fogarna blir avlastade och det är det som är poängen, så det slösas inte extra mycket vatten på nåt vis, jag tror faktiskt jag duschar bort mer vatten än när jag badar...

I morrn är det dax för ett besök hos BM och sen ska Albin till dagis efter det, han har ju haft lov i en hel vecka så det blir nog spännande att träffa alla kompisar igen. Jag ska ta det lugnt, så lugnt jag bara kan och börja fila lite på julklappslistan (har redan börjat leta klappar till familjen) och kolla om jag hittar fler namn till bebben.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0