Tvååker omkring 1935



Detta är en flygbild över Tvååker som är tagen runt 1935 och jag har ringat in vårt hus.

På denna bilden ser man vårt boningshus längst till vänster i ringen och svinhuset längst till höger.
Jag har precis suttit i telefon men en dam på över 90 år som bodde på vår övervåning mellan 1945-1955.
Det är hennes sons namn som står på vissa av de gamla tidningarna vi hittat så jag chansade och ringde upp henne och hon berättade en massa spännande.
Får se om vi får fram mer intressant fakta, isåfall lovar jag att dela med mig!


"Kastar" även in en bild på hur det såg ut i morse när David & Morgan satte in ett takfönster på övervången och det gjorde jättemycket!


Kommentarer
Postat av: Ida- Blivande mamma

Åh men gud nu blir jag rörd rodnar

Inte lika fin som du =)

2010-10-09 @ 21:29:42
URL: http://alexandraida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0