Vecka 29



Då var vi inne i vecka 29 och va roligt det är att jämnföra med förra graviditeten!

När jag vägde mig i lördags på badet (har ingen våg hemma) så hade jag fortfarande bara gått upp 1,5 kg medan jag i samma vecka förra gången hade gått upp nästan 10 kg!

Nu är det jobbigt i mina fogar! Jag är dessutom mycket tröttare än vad jag upplever att jag var förra gången
 men det kan ju ha med ålder eller att jag redan har en vilding hemma att göra.


Så här skrev jag i min dagbok när jag väntade Albin och var i vecka 29

Om jag började vecka 25:s dagbok med Kramp så får överskriften på vecka 29 vara SAMMANDRAGNINGAR! Vaknade en natt (varför ska förresten allt börja på natten?) av att jag hade väldans ont i magen, som mensvärk (vilket jag inte alls varit ledsen över att inte ha på flera månader) och det kom liksom ”stötvis”. Det var ju omöjligt att somna och jag låg och funderade på om jag skulle väcka David så jag fick lite sällskap i min oro, men jag lät bli. Efter ett tag så funderade jag på om jag skulle ta tiden mellan sammandragningarna men till slut lyckades jag somna till emellan dom och efter ett tag somnade jag och när jag vaknade på morgonen så var det borta, men jag hann tänka många gånger ”inte än, inte än” även om jag hemskt gärna vill ha ut den lill* krabaten där inne, för att jag är så nyfiken.

Skulle ju varit på en Glukosbelastning i onsdags med men det blidde inget med, barnmorskan ringde mig på måndagen och sa att hon som skulle gjort det på mig var sjuk så jag fick komma bort till henne med en gång och göra ytterligare ett ”stickprov” och det låg (ca 2 timmar efter frukost) på 4,3 vilket var jättebra så hon tyckte inte att vi behövde bry oss om någon belastning om inte jag har högt någon mer gång. Hon sa att det kan bero på en sådan enkel sak som att fingret inte var riktigt rent, men då kan dom väl säja det så man kan tvätta händerna precis innan, det kommer jag att göra i fortsättningen.

I kväll ska vi på 100-års fest, fyra tjejkompisar har fest i Grimetons bygdegård och det ska bli jätteroligt, fast man kanske inte orkar stanna hela kvällen men lite mingel ska jag nog ta mig igenom, två av tjejerna är kockar så vi räknar iskallt med att det är riktig toppklass på maten. Klädseln var Hatt, så jag har varit och lånat en hatt, jag som annars ser riktigt dum ut i hatt har hittat en som jag nog faktiskt kan ha utan att se ut som en tönt.

Bebisen i magen sparkar nu riktigt ordentligt och jag tycker inte det är något vidare skönt, känns liksom som om h*n tar sats mot blåsan för att sen i full fart sparka mig i revbenen… Många har sagt att ”du kommer att sakna magen när bebisen är ute” men jag tror faktiskt inte det, dels för att det rör sig så mycket men också för att jag mycket hellre vill ha ut den och kunna gosa med den!! Tror att den blivande mormorn också längtar nu, hon har redan ordnat så att hon kan få vara ledig i fall bebisen kommer på utsatt datum, annars får hon ju inte se den på ett helt dygn…


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hello. Mysig mage. grattis till er om jag inte skrivit de innan,när jag tittar in å kikar här;)Krams Jessica

2010-09-15 @ 20:17:58
URL: http://cornerofmyheart.blogg.se/
Postat av: Ida- Blivande mamma

Din mage är SÅ fin =)

2010-09-15 @ 20:49:52
URL: http://alexandraida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0