Min supersmarriga torparlimpa!

Ja, nu kommer ett recept som ni alla bara måste testa, det är så fruktansvärt enkelt att alla kan göra det och dessutom kan man blanda i lite vad man vill. Jag provsmakade detta på ett litet Wärdshus i småland i sommras och var bara tvungen att testa när jag kom över receptet.




Torparlimpa med filmjölk
En långpanna
Ugn 150º

Du behöver:
1 liter Filmjölk
19-20 dl Rågsikt
2 msk Bikarbonat
2,½ dl Sirap (brödsirap)
ca 4 nävar olika frön
(Jag använde Solrosfrön, linfrön, pumpakärnor, vete & rågkross)

Gör så här:
Sätt ugnen på 150º
Värm filmjölken till 37º
Blanda dom torra ingredienserna i en skål
Rör i sirapen i den uppvärmda filmjölken och rör ner i mjölblandningen.
Bred ut i en bakplåtspappersklädd plåt med kant (långpanna)
Grädda i ca 50 minuter.
Stäng av ugnen och låt stå i 10 minuter till innan du tar ut den.

Lycka till!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0