Sega havrerutor med choklad!

Dessa gjorde vi oxå nu ikväll och dom rekomenderas varmt!
Väldigt goda!




Det här behöver du:
3 1/2 dl havregryn
5 dl vetemjöl
300 gram smör
2 dl strösocker
1 dl sirap
300 gram valfri choklad (jag hade 200g vit och 100g mörk)
1 nypa salt

Gör så här:
Ta fram smöret i god tid, så att det hinner bli rumsvarmt.
Sätt ugnen på 150 grader. 
Mixa havregrynen tills det blir slätt.
Blanda havregryn, mjöl och salt.
Vispa smör socker poröst, rör i smörblandningen i havresmeten, varva med sirapen.
Grovhacka chokladen och rör sedan ner i smeten
Klicka ut i en bakplåtsklädd plåt , jag hade en långpanna.  Väljer du en större form så kortas gräddningstiden ner och tvärtom.
Ställ in i mitten på ugnen och låt stå i ca 45- 60 minuter (jag hade 45 min).  Skär upp när kakan svalnat lite, och servera när den svalnat lite ytterligare.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Den är urgod, för den fick jag ju smaka!

2011-03-16 @ 21:21:04
Postat av: Anna

Dessa ska helt klart testas!!

2011-03-21 @ 08:06:44
URL: http://annaskortoscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0