Egna maränger!

Idag har jag och Emil vart och träffat alla dom andra mammorna och bäbisarna i mammagruppen, alltid lika roligt. Jag och Emil dröjde oss dessutom kvar en stund när dom andra hade gått och fick en uppvisning utan dess like av lilla Agnes som började knalla runt som om hon aldrig gjort annat!

När vi åkte hem så somnade Emil gott i bilen så jag hann både få i mig middag och testbaka en omgång maränger.
Lagom till Emil vaknat var dom klara...



Åhh va han tyckte det var spännande, men ack så tråkigt att inte få pilla!

När David kom hem stack jag bort och hämtade Albin och vi smet in i affären och köpte med oss mer karamellfärg för Albin ville oxå vara med och baka maränger! Vi satte igång direkt och det blev en plåt med gröna, lite mindre maränger.

Han har önskat sig marängswiss till efterrätt på sitt kalas, i stället för tårta så det blev ju inget till mig att baka, men då bakar vi väl marängerna själva och kokar chokladsås!





Ljuvligt goda maränger som både David & Albin redan fått dille på...
Tur att jag köpte mycket karamellfärg, det kommer bli många plåtar tills på fredag.

Nu är mammas bebis sådär ledsen igen, bäst att ta honom så han somnar gott efter denna hårda dag
 med massa lek och bus!


Kommentarer
Postat av: Anonym

oj oj oj, de såg smarriga ut!! Har inte vågat mig på maränger än, är det svårt?

2011-10-18 @ 22:30:15
Postat av: Anna

Hoppsan, var visst lite snabb där... Det var jag som skrev förra kommentaren! :)

2011-10-18 @ 22:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0