Påskharen hittade hit!

Jodå, Påskharen hittade hit!
 
Trots att vi varit sjuka och inte kunnat ordna något i förväg så var pappan i familjen i väg tidigt i morse och grejade så när vi ätit frukost var det dags för äggjakten.
 
 
 
Det var poppis minsann!
 
Emil var inte på jättebra humör men det blev bättre när han hittade sitt ägg och fick börja leka med grejerna. Han är ju i stort sett som vanligt, utom att han inte äter så bra än men det kan väl ta ett tag tänker jag så vi avvaktar ändå med att träffa folk, bättre att vara på den säkra sidan.
 
Mormor däremot har längtat halvt ihjäl sig efter sina barnbarn så hon kiddnappade Albin en sväng på långfredagen och så gick dom en lång runda i skogen. Sen fick han följa med henne hem och så hämtade David honom på kvällen. När han var där så bestämde dom att han skulle få sova över mellan påskafton och påskdagen.
 
Vi skulle ju varit där med på påskafton och ätit gott men vi struntade i det och stannade hemma. Det är så dumt att äventyra och dessutom är ju Emil lite mer lättretlig än vanligt nu när han inte äter som han brukar. Så Albin fick ensam, representera vår familj på middagen.
 
Efter påskletandet på påskaftonsmorgon, så packade David och Albin in crossen och alla grejerna i bilen och körde till Anneberg och tränade. Lillebror blev ganska arg för att han inte fick följa med men vi bestämde oss för att gå till Munkagårdsskolan och kolla på djuren. Då blev han glad igen, överlycklig faktiskt!
Ett halvt paket knäckebröd bestämde han att vi skulle ha med oss, så det tog vi och sen gick vi.
 
 
Vi gjorde allt som vi brukar, hälsa på alla djur. Mata hästar och åsnan med knäckebröd, gå vidare till Grisar, getter, lamor och wallaby. Plocka maskrosblad och ge till kaninerna.
Kika i den nya dammen, på de stora fiskarna däri. Gå vidare till illrarna, hönsen, ankorna och papegojjorna.
 
Vi gillar djur!
Sen gick vi vidare till parken och den stora dammen. Det var så fint väder och vi hade hur mycket som helst att prata om, min miniprins och jag.
 
 
 
Det var en jättefin förmiddag och när vi kom hem gjorde vi smoothies och drack i varsin solstol i trädgården. Jag svidade om till shorts och linne och gick sedan så resten av dagen...
 
 
Jodå, solen tog ordentligt och som varje vår är jag numera invaderad av miljoners fräknar i ansiktet...
 
När Albin och pappan kom hem så åt dom lite middag innan dom stack bort och kollade om påskharen även varit i mormor och morfars trädgård och det hade den ju, såklart.
Sen stannade då Albin kvar där och Emil fick vackert följa med hem och göra den där crossbanan i trädgården...
 
I kväll har David röjt undan ute medan jag började röja i min garderob.
Jag är egentligen urdålig på att röja och göra mig av med gamla saker men nu fick jag ett ryck och det mesta åkte ner i säcken.
 
 
Ska man röja kan man ju göra det ordentligt, dessutom är allt för stort numera och jag får väl vara glad för det.
 
Nu hoppas jag att vi är av med den här hemska sjukan och så ska vi se fram emot en jättefin vår!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0