Dan före dopparedan!!

Och jäklar va vi har julstökat!

Jag började redan direkt på morgonen att sätta fördegar och grejer. Sen efter frukost drog jag i gång brödbaket som tagit i stort sett hela dagen, och emellan jäsningar/gräddningar så har jag hunnit med att laga mat, äta mat, snabbhandla, göra Rocky Road, julbada två kids, koka gröten till kvällens uppesittarkväll, packa alla julklappar och göra mig själv i ordning lite snabbt sådär. 

Jag hade en liten liten grej jag inte hann med men jag skickade iväg maken så snart han klev innanför dörren i eftermiddags för att uträtta det. Det bidde tre olika sorters bröd och en limpa av varje sort har jag lagt i kylen för att baka av i morrn bitti och ta med till svärmors julbord.


Vörtbröd, utan pepparkakskryddor!
Och ett vanligt lantbröd.

En limpa skickade jag med David till min farmor och farfar. Dom blev så glada att farmor ringde vara för att säga det. 

Kl 17 var det sedan dags att åka till mor och far. Vi hade med oss alla tre bröden, tomtegröten och 9 (NIO!) olika sorters julgodis. Brorsan och Julie var redan där när vi kom och efter tomtegröt med skinkmacka på nybakat vörtbröd blev det sällskapsspel och sen bingolotto och gottebord!

Nu har jag landat i sängen och i morrn, då mina vänner, är det JULAFTON!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0