Utflykt, stackars fågelungar och shopping med Albin

Idag skulle Emil på en riktigt ordentlig utflykt med förskolan. Stor buss och heldag i Göteborg med alla barnen.


Det var en tapper och något dämpad kille jag lämnade av och vinkade av i morse. Alldeles ensam (det var han ju såklart inte, men ensam i sätet just då) i den stora bussen och han undrade flera gånger på vägen dit om han inte hellre fick vara hemma med mig. Det sved lite men gick över fort och Emil hade en toppen dag! 

Helt ensam blev ju jag då och det är jag inte så bra på så jag hakade på Angela och Erik hem och drack lite te.

När jag kom hem och tog tag i massa tvätt, hörde jag en jättesmäll från vardagsrumsfönstret. 


En liten fågelunge som skulle lära sig flyga lyckades inte så bra. 

Det händer nästan varje år och oftast kvicknar dom till efter ett par timmar men inte denna gången. Den small nog så hårt att den dog på stört för den låg likadant nu i kväll. Så David fick begrava den stackarn. 

På eftermiddagen hördes bekanta glädjetjut långt borta och mycket riktigt så fylldes strax gatan med traktorer, vagnar och massa studenter!


Härligt väder studenterna fick! Nu är det tomt i skolsalarna på Munkagårdsskolan över sommaren. 

När Albin kommit hem och slängt i sig lite mellanmål så stack vi till stan (efter att ha kollat så mormor kunde hämta Emil på Dagis). Albin påstod att han hade kläder till avslutningen men  mamman granskade garderoben och var av en annan uppfattning... 


Måste man inte alltid börja med fika? Speciellt om man bara shoppar i stan typ vartannat år... 

Vi fick tag i det vi skulle och sen körde jag honom till Tjärby där det väntade lite söta tjejer på honom (och en å annan mormor). Jag åkte hem och fixade med det jag köpt, nu står det finfina grejer i köket och väntar på nya ägare... ;-)

Emil hade haft superroligt och fick sättas i badet. Sen hade han svårt att somna eftersom han sovit på bussen så han satt hos mig i soffan och gosade.


Det är ljuvligt med nybadade ungar i famnen! 

Nu ska jag försöka sova gott, för i går natt gick det inge bra, fattar inte varför jag inte kunde sova då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0