Våran Viola!

 
 
Det här är Viola.
Hon är 12 veckor gammal, av rasen ragdoll och jobb är ljuvlig. Jag såg på Facebook att en av mina vänner där hade ragdollungar och vi har pratat länge om att skaffa en katt till, INNAN Kajsa försvinner, så jag messade henne och vi fick komma och titta i går kväll. 
Vi bestämde oss rätt omgående och dag på förmiddagen åkte jag upp och hämtade hem henne. 
 
 
 
 
 
Hon är ljuvlig. 
Hon har charmat hela familjen redan.
 
 
 
Den enda som liksom inte är helt överentusiastisk är Kajsa.
 
 
Hon har fräst några gånger på henne, på avstånd, men sen går hon bara iväg och lägger sig och sover några timmar till innan hon gör samma sak igen. 
 
Nu ikväll gjorde vi som vi brukar på kvällen. Kajsa kröp upp hos Albin och la sig tillrätta och Emil tyckte minsann att då borde Viola ligga hos honom och det tyckte hon tydligen var en god idé. 
Hon ligger nämligen där än. 
 
 
Jag får nog försöka nana ordentligt nu, tänker att lillan kanske blir ängslig om hon vaknar (och den risken är ju överhängande när hon sover brevid Emil, han ligger inte mycket still han) och inte vet var jag är. 
Så har det varit idag, att hon ropat efter mig om jag gått för långt när hon varit vaken och velat vara med mig. 
 
God natt mina vänner! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0