Att ha firat en åttioåring!

 
Den här alltså! 
Min farfar. Den bästa farfar man någonsin kan ha.
Idag fyllde han 80 år och skulle såklart firas! 
(Bilden har några år på nacken och det skiljer sjuttio år på Albin och min farfar) 
 
Jag bidrog såklart med det jag kunde till kalaset, fikat.
 
 
 
Idag fick jag med mig mamma och barnen upp till tjärby för att plocka hallon, smultron och blåbär, till tårtan.
I tårtan hade jag tre olika fyllningar och sockerkaksbottnar med vanilj. 
I botten hade jag en limecurdmousse, sen en mousse på röda bär (körsbär, vinbär och jordgubbar) för att avsluta med en hemkokt vaniljkräm. 
Jag hade några minicupcakes med mig oxå.
 
 
 
 
Lika fint som vanlig på mammas smultronställe.
När vi kom hem och tårtan blivit färdigdekorerad så skulle ju barnen skrubbas fina för kalaset och alla göras i ordning så det har inte direkt varit några dö-tider idag... 
 
 
 
 
Kalaset bjöd på lekar, god mat, gott sällskap och hög stämning. Nu ska det bli riktigt skönt att sluta sina gröna.
Trackback
RSS 2.0