Renoveringen av lillstugan fortsätter

Vi hittade ju lite grejer i golvet som inte riktigt va vad vi hade räknat med, så det blev en del mera jobb är planerat men som David säger, det är lika bra att få det gjort nu.
 
 
Vi hittade bland annat en flaska med något vitt pulver i.
 
 
 
Jag har googlat mig halvt fördärvad och kommit fram till att det är en gammal flaska fruktsalt/samarin.
Jag lyckas tyvärr inte få någon ordning på vilka år man sålde just den här flaskan men ja, den började tillverkas i början på 1900-talet. 
 
Vi får väl se om jag kan hitta något mer, jag har nog inte grävt klart i det där riktigt än.
Förresten, vi hittade ju myror också...
 
Inte fullt lika trevligt men jag husmors-googlade och hittade knep som har visat sig effektiva så jag och Emil gjorde oss klara för krig mot myrorna.
 
 
 
 
Kanel och bakpulver (måste inte alls vara båda ihop men vi körde det eftersom det stod att dom inte gillar varken bakpulver eller kanel.
Det tog inte många timmar så var varenda lite myrlort borta! Sjukt effektivt måste jag säga.
Sen vet man ju inte vart dom flyttade hän istället i och för sig men det behöver man ju inte fundera på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0