Årsresumé för 2017

Nu är ju snart 2017 slut och då är det val dags att summera det med en liten lista.

 

Gjorde du något 2017 som du aldrig gjort förut?

Ja, jag gick i terapi, KBT. Hela året faktiskt.

Genomdrev du någon stor förändring?

Ja, en enorm förändring i mig själv och mitt sätt att tänka, handla och vara.

Blev någon av din vänner föräldrar i år?

Ja, jag fick en liten brorsdotter, Alvina. Linnea fick en liten Lias och Frida fick en liten Hilda.

Vilket datum från år 2017 kommer du att minnas bäst?

Det här är alltid lika svårt att svara på men julafton är ju något som jag tänkt väldigt mycket på och nu när det gick så himla bra, också kommer att ta med mig.

 

Vilka länder besökte du?

Norge och Trysil bara.

Bästa köpet?

Bilen. Den har jag ju haft som förmånsbil tidigare men i början på året så köpte jag loss den, så nu är den min. Jag älskar min bil. Skulle aldrig vilja vara utan bil.

Vad gjorde dig riktigt glad?

En himla massa saker men mitt nya jobb gjorde mig väldigt, väldigt glad.

Saknar du något under 2017 som du vill ha 2018?

Nää, jag saknar absolut ingenting. Jag har precis, exakt det jag behöver i mitt liv men visst hade det väl underlättat något om man visste att man hade en stabil och trygg ekonomi...

Vad önskar du att du gjort mer?

"Övat" på att åka bil med barnen.

Vad önskar du att du gjort mindre?

Ätit onödiga saker.

Bästa boken jag läst i år?

Jag läser ju inte böcker så jag får ju ta min senaste bakbok, "Långjäst & Lättbakat"

Vad är din största framgång på jobbet?

Oj. Att ha bytat jobb, helt klart!

Största framgången på det privata planet?

Att jag lärt mig hantera panikångest.

 

Största misstaget?

Att jag varit för godtrogen. Jag trodde verkligen att det skulle lösa sig på ICA, med scheman, rättvisa och allt och när det inte gjorde det och jag och flera med mig valde att säga upp sig så insåg jag att jag varit alldeles för "blåögd", att jag verkligen måste öppna upp ögonen och se att många människor i grund och botten är väldigt egoistiska. Det gjorde lite ont faktiskt, att komma till den insikten.

Var du gladare eller ledsnare i år?

Både ock tror jag. Jag brukar ju normalt typ aldrig gråta men ångesten har givit mig en mindre trevlig sida som typ bölar i mellanåt. Men sen har jag också tagit vara på tiden med familjen på ett annat sätt och det har gjort mig så himla glad.

Vad spenderade du mest pengar på år 2017?

Renovering av lillstugan tror jag. 

Något du önskade dig och fick ?

Massor. Bakbok, Morgonrock, Hörlurar, Ansiktsbehandlingar mm

Något du önskade och inte fick?

Japp, rättvisa på mitt förra jobb.

Vad gjorde du på din födelsedag 2017?

Öppna paket på morgonen, åkte och lämnade av barnen hos mamma & pappa på eftermiddagen och spenderade sen 5 timmar på ett möte ute på Anneberg.

Finns det något som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Ja, såklart men med de förutsättningarna jag hade med mig från de sista dagarna 2016 så är jag väldigt nöjd med mitt år.

Vad fick dig att må bra?

Familjen. Denna ljuvliga familj!

Vem saknade du?

Ingen så direkt. Klart man saknar de som inte längre finns ibland oss och ibland kan man ju sakna att brorsan med familj bor såpass långt ifrån oss att det inte går att spontan-träffas. Sen försvann ju en del människor ur mitt liv när jag blev sjuk och så men dom saknar jag i ärlighetens namn inte så mycket.

Mest stolt över?

Att jag tagit mig igenom 2017. Det trodde jag var en omöjlighet för typ 364 dagar sedan.

 

Högsta önskan just nu?

Att bli helt fri från ångest för resten av mitt liv och att min familj får fortsätta vara friska.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?

Jag tänker försöka bli ännu bättre på att prioritera att göra det jag vill göra, det jag och min familj mår bra av. Jag tänker säga "Nej" när det behövs! Och jag tänker säga "Ja" när det är befogat och jag ska vara mindre feg när det gäller det. I alla fall är det ett av mina mål.

Snart nytt år hörrni!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0