Vilken underbar valborg!

Vi har haft en helt fantastisk dag, jag och min son!

Vi började med att cykla ner till Hamra (enl hitta.se 5,9 km), och Albin cyklade nästan halva vägen själv, sen fick han åka cykelkärra resten av vägen och vi bara flög fram, det var helt otroligt va lätt det gick! När vi kom fram fick Albin överlämnat paketet till Lill-Ella som fyllt 3 år jue! Vi smaskade på äppelpaj och sen gick vi ut i det underbara vädret där barna roade sig på studsmattan! Det var varm redan då, vid strax efter 10 på förmiddagen så Anna gick in och hämtade smörja och sen smörjde vi in våra små så dom fick vara "nakeisar" (nakenfisar...) ute i solen!



När vi sen skulle hem så var det inte lika lätt, motvinden var rätt jävlig ska jag be att få tala om, dessutom är det uppför hela vägen hem och med Albin i cykelkärran bakom. Jag var genomsvettig och halvdöd när jag kom hem efter yttligare 6 km på cykelsadeln. Albin somnade som en sten någonstans på vägen (toppen med cykelkärra som man kan fälla ryggen på så han kan ligga) så han fick fortsätta sova ute i kärran medan jag gick in och tog en välbehövlig dusch!

När vi kom hem så kom morbrorn lagom (vi träffade honom redan i Hamra för dom slutat tidigare så han tog lite av min packning i sin bil) samtidigt och vi svängde ihop en lasagne och kökade lunch i hop när Albin vaknat. Isak kom förbi en snabbis och visade upp sin nya Corvette...



När vi var klara så begav vi oss in till stan. Albin behövde ett par nya crocs (igen, jag vet!!), han fick med sina nya, fina, blå till farmorn i går och där hade dom visst glömts bort på gräsmattan så gräsklipparn hade kört över dom... Nu hade dom inga inne i hans storlek så jag la undan ett par direkt när dom kommer till veckan och sen åkte vi till fyndmagasinet och köpte en ram till collaget jag gjort till Desirée i mamma-barn gruppen. Vidare in till stan och kolla lite mer på skor till Albin, men det finns ju inga snygga sandaler!! Jag vill inte ha ljusa för det kommer han skita ner direkt och så ska det sitta bra på Albins hyfsat breda fossingar...

Vi gav upp och gick ner till kulingen och köpte glass! Jag hade med mig en handduk så vi satte oss utanför i Socitetsparken på gräset och smaskade glass och drack te. Sen hade jag lovat en tur till hamnen, han älskar att kolla på alla stora båtar, men vi kom inte så långt utan fastnade på barnens badstrand/kallbadhuset.



Han hade så roligt! Ville knappt följa med hem, men det gick långt om länge och då var det en sandig och blöt unge jag fick ta med mig hem...

Vi åkte direkt hem till mormor & morfar där morbrorn var och grejade med sidvagnen och ville ta några bilder.



Albin ville helst inte lämna den alls så merparten av bilderna har en lite klåfingrig 2½ åring på...

Vi blev bjudna på mat med och så kom pappa David och umgicks lite med oss! Albin fick syn på en annan motordriven historia i garaget när han var med och mekade så pappan fick ta honom på en sväng med minimoton!



När vi äntligen landade på Sandgatan var det dax för ett bad så allt saltvatten och all sand försvann innan naningen.
Albin och pappan gick ut med vagnen och det var ju säkert en timme sen så dom har nog hittat nån att prata med på vägen och Albin sover säkert som en prins nu!

Jag ska ta och svalka av mig lite i duschen innan jag ska krypa ner i sängen och förbereda mig för en dag på jobbe i morrn...

Kommentarer
Postat av: Anna

Guud, va härligt det såg ut på Barnens badstrand!! Vad tyckte han om vatten temperaturen?

2009-04-30 @ 22:19:59
URL: http://annaskortoscrap.blogspot.com
Postat av: Mamma

Så fina bilder från denna dagen! Gillar skarpt den översta till vä av "strandbilderna".

2009-04-30 @ 23:07:54
Postat av: Charlotte

Anna: Verkade inte bekomma honom det minsta, det var massor av barn i vattnet och ingen såg ut att tycka det var särskillt kallt, men jag doppade ju fossarna (både frivilligt och mindre frivilligt...) och tyckte kanske att det kunde vara varmare och då är inte jag någon badkruka...

2009-05-01 @ 07:42:52
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/
Postat av: laila

Vilken härlig dag ni hade i går, hoppas det blir många fler bad!

2009-05-01 @ 10:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0