Alla Hjärtans Dag!

Min Alla Hjärtans Dag började verkligen uruselt!! Jag fick min välbekanta månadsblödning i går och helt plötsligt gör det så ont att jag tror jag ska dö! Jag hade ju väldiga problem med detta innan jag fick Albin men efter det så har det vart helt uthärdligt, visst har jag haft ont, men inte som innan, men helt plötsligt i natt så gjorde det så ont som det brukade göra! Jag har inte sovit många timmar i natt, mest bara vänt och vridit mig, haft på värmedynan så gott som hela natten men det har inte hjälpt nåt nämnvärt...

När Albin kom in vid 6 var jag vaken och en kvart senare gick vi upp hela familjen, jag satte mig i soffan med min värmedyna och David kom med alvedon. Vid 8 gick Albin och David över till bageriet och köpte frallor och sen hade vi lite mysfrukost med ägg och sånt. Efter frukosten gick David och Albin ut och började riva (ja, David älskar att riva saker, bygga upp igen brukar ta betydligt längre tid...), vi har börjat riva fasaden på framsidan, det ska in nya fönster i hela huset och ny fasad på dom 2 sidor som inte är bytt på än, dessutom ska vi ha en liten veranda på framsidan. Albin var i alla fall ute och hjälpte till, så här såg det ut!



När Albin hade sovit så åt vi kycklinggryta som jag svängt ihop lite snabbt, sen kollade vi på damernas 2:a åk i slalomen innan vi åkte till mormorn och morfarn där David hade sin nytvättade bil på torkning i garaget. Jag hjälpte David med dekalerna (dom kom igår och var anledningen till tvättningen) och det blev rikitgt bra, ska se om jag kan ta en bild på den i morrn. Albin var inne och lekte med mormorn under tiden och sen blev det fika men äppelpaj och vaniljsås.

När vi kom hem framåt kvällningen så satte jag och Albin igång och baka lite så vi ska ha lika mysigt i morrn till frukosten... Jag har vart sugen på hembakta frallor ett tag nu så nu gjorde vi slag i saken och inne i vårt kylskåp står nu 2 plåtar med dessa.



Albin och pappan åt kvällsmat ihop medan mamman tog hand om lite tvätt och ljus (fick PartyLite beställningen i går och det var ju sådär många paket över när jag delat ut alla som andra beställt...)



Albin har vart utan blöja större delen av dagen, med undantag av när han är ute och när han sover och inte en enda olycka! Ska verkligen försöka stenhårt att träna på detta nu!

Kom på att jag helt glömt meddela vad vi gjorde igår! Vi började morgonen med att åka och bada, vi var på Håstens simhall vid halv 9 och Albin hade hur roligt som helst, det kom en hel del jämnåriga lite senare och han somnade som en stock i bilen på vägen hem sen. När han vaknat åkte vi och hämtade mormorn och drajvade upp till Gekås. Vi började med lunch och sen gick vi där inne en bra stund, mormorn fyndade som aldrig förr! Jag köpte faktisk 2 linnen till mig själv och Albin fick bara 2 par kalsonger!

Nu sitter jag och David och kollar på Melodifestivalen och jag vet inte riktigt vad jag ska säg men inte helt oväntat så är ju Lilli & Susi bra fortfarande! Markoolio däremot kunde ju stannat hemma ihop med Lasse (eller vad han hette) och dom där 3 brudarna som sjöng näst sist, usch va dåligt!

Nu ska jag se om jag kan få iväg några mail å sidvagnsföreningen vägnar...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag höll som vanligt på en låt som inte ens gick vidare. Jennifer Brown. Jaja...



Laila har inga votivljus alls kvar, så vi bestämde att antingen så kör vi upp med dom i morgon, eller kanske hon kvistar hit.

2009-02-14 @ 22:36:37
Postat av: Charlotte

Mamma: Det går jättebra! Nu sitter jag här i min ensamhet och det luktar nybakat bröd i hela huset!

2009-02-15 @ 08:13:17
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/
Postat av: Andrea

Kan du inte på nåt sätt föra över LITE din "pysselhet" med bakning o allt till mig??? Blir ju alltid så avis på allt gott du bakar o lagar :-s Önskar jag hade en tiondel...

2009-02-15 @ 11:26:12
Postat av: Mamma

Jag kan intyga att frallorna var väldigt goda. De godaste jag ätit någon gång, tror jag. Åt precis den sista...

2009-02-15 @ 20:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0