Besöket hos ortopeden...

Gick kanoners! Vi var ju som alltid lite tidiga, var där redan vid halv (hade tid kvart i) och vi fick komma in med en gång och doktorn kom direkt. Han tittade lite kort på yummen och konstaterade att det var en sena som var för trång för ett fäste eller va det var men det är tydligen hyfsat vanligt och det fixar han lätt med en liten operation. Vi bestämde att det får bli efter Trysil så kanske i februari. Lilla Nuss, ska sövas och allt!

Hur som helst så var det hela över på mindre än 5 minuter så vi var ute vid bilen vid kvart i! När det gick så snabbt och smidigt så åkte vi ner till stan och gick en runda, kollade lite efter en klänning till mig (att ha på jul) men allt är ju lila, varför då?? Jag vill ha en röd! albin gick med mig och upprepade hela tiden ordet "knännin" Vilket betydde klänning och eftersom han kan säja orange så svara hhan ständigt "ranch" på mina frågor om vad vi skulle ha...

Efter en stunds letande gav jag upp, vi gick till Veras och fika istället, jag tog en kopp te och en halv ostfralla medan Albin fick en pepparkaka, det var sååå mysigt, Albin var snäll och vi hade ett jättetrevligt äldre par bredvid oss som Albin charmade fullständigt!

Efter det åkte vi hem och gjorde i ordning en jättefin korg med ljus, blommor och lite annat som vi tog med upp till Sibbarp och Camilla som fyllde 40 år idag! Vi fick smörgåstårta och tårta och Albin fick leka med David en stund, han blev överlycklig när han fick syn på Albin, det hade bara vart tanter och farbröder hemma hos dom hela dagen tyckte han!

Vi åkte hem och bäddade med våra rena torra lakan och se åkte vi till mormor och morfar och åt kvällsmat, Albin och morfar öppnade sina chokela kalendrar ihop (super gulligt). Vi åkte hem när Albin fått på sig pyjamas, nattblöja och bortstat tänderna, sen gjorde vi välling när vi kom hem och så skulle vi gå upp till sängen när han pekade på soffan och sa "där"... Vad gör man då, jo såklart får han dricka välling och somna i mammas famn om han vill det, vi är ju ändå ensamna hemma....

Nu sover han gott sen ett par timmar och jag ligger i sängen och gottar mig, ska titta en sväng på Sunes Jul nu och få riktig julstämning innan jag somnar, för i morrn ska vi baka, jag, Albin och mor! Gissar att jag har en morgonpigg liten krabat i sängen i morrn bitti, TIDIGT... Men det gör inget för vi ska åka och bada i morrn på morgonen!

Natti...


Kommentarer
Postat av: Anna

Va skönt att det inte var nåt konstigt, utan att det var lätt att fixa!

Jag kommer tänka på er imorgon när ni är och badar, och önska att vi var med!!

2008-12-04 @ 22:19:31
URL: http://annaskortoscrap.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Usch, aldrig roligt när ens barn ska sövas. Skönt att allt gick bra.

2008-12-05 @ 10:36:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0