Jaha, då var man ett år äldre...

Nu du, älskade lilla moster Laila, nu kommer det! Mamma berättade innan att min moster (som är sjuk) har väntat hela dagen på min blogg, hon vill ju så gärna veta hur jag hade det igår, på födelsedagen!

Mamma kom ju förbi till lunchen, och sen ramlade Anna, Noa och Ella in och det tyckte ju Albin var en riktigt höjdare, som dom lekte och busade. Li kom oxå förbi en sväng och sen kom farmor och farfar (mina farföräldrar alltså...). Lite senare på eftermiddagen kom svärmor Rigmor, pappa och brorsan. På kvällen kom Martina, Lars och Lotus och sen kom även David syskon, John, Evelina och hennes sambo Martin.

Detta fick jag:
David & Albin - Presentkort på Asia Spa, Soda Stream med tillbehör
Mor & far - Stövlar, Presentkort på expert, glöggkanna och blommor
Brorsan - Presentcheckar på blommor (han hade nåt annat men det hade inte hunnit komma än...)
Farmor & Farfar - En jättesöt liten blomma med hundralappar i små rullar
Li - En stor fin bukett blommor
Anna med familj - En tändsticksask (som jag hade frågat efter...)
Martina & Lars - En digital nyckelring för foton (skitsmart jue)
Svärmor - En jättefin julgrupp och ett presentkort på H&M
Davids syskon - Presentkort på H&M och en blomma

Sen fick jag en hel drös med gratulationer på SMS, Mail, I bloggen, Facebook och per post! TACK, alla ni!


Såhär såg det ut i vårt vardagsrum när jag tänt alla fina ljus! Jag har dimmat bilden lite eftersom jag tog den utan blixt (så man skulle se ljuset från alla levande ljus) och det blir väldigt "gult" ljus då, så den ser lite suddig ut...
På bilden ovanför är det min presenthörna och överst är det Ella, Noa och Albin som leker!


Sen kom ju då Martina, Lars och deras Lotus, han är en 4 månaders Chiuaua som bara älskar allt och alla! Albin blev ju såklart över lycklig och även Lotus älskar min pappa, precis som alla andra djur på planeten!



Överst är det kläder som jag hittade på Gekås, tänkte kanske Albin ska ha dom på julafton, vad tror ni?? Han har brukat ha tomte kläder men nu är dte väl dax att klä sig fint, 2 år och allt ju!

Mittenbilden tog jag i morse när jag skulle försöka få nåt gjort vid datorn, gick inget vidare ska jag villigt erkänna men jag tog i alla fall upp laptopen och satte den vid fotändan av Albins säng och hoppades i mitt stilla sinne att han kanske kunde sitta där en stund och kolla på "Puuu" (Pluto...), men det ville han inte.

På nedersta bilden är han hemma hos mormor och gör hyss som vanligt...

Idag kom alla julkorten som jag beställt och jag har klistrat i gen kuvert som aldrig förr och vart iväg och köpt frimärken 2 gånger! Dessutom saknades det två kort i alla fall, så jag ska se om jag kanske kan trixa ihop nåt fint nu i kväll och skicka efter.

WOHO, SNART ÄR DET JUL!!!

I morrn och på lördag är det jobb som gäller så det kanske blir tyst i bloggen i några dagar, men på söndag kväll hoppas jag ha några bilder att visa, vi ska upp till Åkulla och gå promenaden med svärmor, svärfar och alla släktingar, det är tradition... Sen fyller David bror 18 samma dag så efter promenaden blir det smörgåstårta där ute med!

Nu hörde jag att Davids bil rullade upp på parkeringen, han har vart och tränat så jag får väl gå ner och umgås lite...




Kommentarer
Postat av: Mamma

Han gör väl aaaldrig hyss hos sin mormor inte!!

2008-12-11 @ 20:53:28
Postat av: Malin

Mor och farföräldrar är väl till för att göra hyss hos??



Så att föräldrarna slipper lite av det iaf ;-)

2008-12-12 @ 06:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0