Kalas med mammagruppen!

Va mysigt vi har haft det idag! Jag var väldigt skeptisk i morse till om jag skulle orka ur sängen över huvudtaget men jag var ju tvungen, en dag hemma, INNE, med Albin hade vart 10 resor värre!!

 
Vi började hemma hos Camilla där det bjöds på fika, tårta och annat gott, barna fick varsin paket (vi slog ihop alla 4 födelsedagar till en) att öppna och sen lektes det friskt med dom! Albin har blivit helt förtjust i bebisar (så länge han kan ge dom tillbaka till mamma när dom börjar låta...) och så fort Alvin vakna så skulle det fram och klappas och när mamman fick bebisen i knät så skulle Albin oxå hålla...

Sen gick vi ut och började våran hyfsat långa vandring mot Ryssdalen. Albin går så bra själv nu så jag tog inte med någon vagn ut och han gick hela vägen dit (säkert 1-1½ km) utan problem, fast då hade vi ju såklart inte racerfart heller...

     
Väl framme (efter en liten omväg... Camilla var så inne i vårt tjatter att hon missa en liten avtagsväg...) så upptäcker vi att det visst går koer i hagen, men ingen av oss har ko-skräck så vi klev in och satte oss mitt i kohagen och började grilla. Det var nog snarare koerna som var rädda, vi hade ju med oss 3 små högljuda barn och en hund...

   
Lille Alvin som var med fick mat innan vi gick och sen hörde vi inte ett knyst från honom på hela tiden!

 
En ensam liten grillkorv blev det kvar efter att vi ätit oss mätta. Jag hittade en gammal övergiven engånggrill som jag plocka isär och använde som grill! Camilla släckte det hela med en 1½ liters Loka...

   
3 av födelsedagsbarnen (Elinas mamma skulle jobba så dom var bara med hemma hos Camilla).
Albin 21/10, Emilia 24/10 och David 10/10

Nu ska jag strax nana mig och hoppas halsontet går över, hostan lägger sig och att rösten återfinner sig i morgon!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Så roligt att se vad ni har gjort idag. Picnic i en kossehage, jisses...

2008-10-10 @ 22:59:34
Postat av: Ojja

Charlotte jag älskar dina bilder,du kan verkligen fånga ögonblicket.

Ha de bra!

2008-10-11 @ 17:15:02
Postat av: xonx

Trevlig blogg :)

Besök gärna min blogg :P

2008-10-11 @ 17:19:03
URL: http://xonx.blogg.se/
Postat av: Alina

Hejhopp! Har du någon favoritpizza? :)

2008-10-11 @ 17:20:15
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: jessica

vilka häärliga bilder :)

2008-10-11 @ 17:23:52
URL: http://absolutejessica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0