Min älskade, älskade lilla katt!

Våran älskade lilla Pyzen är sjuk!!!

Han har vart konstig i 3 dagar, kräkts om nätterna och suttit på kattlådan jättelänge men ändå har det inte kommit nåt och sen när han gått ut ur lådan så har det kommit några droppar på golvet. Han har ätit och druckit som vanlig och vart sitt vanliga gosiga jag men ändå har man förstått att nåt är fel. I går kväll när vi skulle lägga oss så hade han droppat på golvet i tvättstugan (precis bredvid lådan som var helt nytvättat och med ny sand) och när David kom ner i morse så hade han kräkt igen så nu tyckte jag det fick räcka och slängde mig på telefonen när den slog 8! Fick en tid direkt så vi åkte in med en gång, jag, Pyzen och Albin. På vägen ringde jag Roland (chefen) och sa att jag var på väg in med katten och att jag inte visste vad som var fel och fråga om han kunde fixa någon som kunde ta mina 4 timmar i eftermiddag och det var inga problem alls, skönt!! Jag blir så nojjig och orolig så fort någon är sjuk och veterinären ska ringa mig under dagen om dom hittar nåt. Jag fick alltså lämna Pyzen där, dom ska söva honom och göra ett ultraljud och ev en röntgen.

Det är inte helt ovanligt med urinförträngningar på katter och det kan vara Urinvägsinfektion, Urinkristaller eller Urinstenar som gör att han har svårt att kissa. I värsta fall kan det vara nåt med njurarna men det ska vi då inte hoppas.
Jag och Albin åkte om Hajen på vägen hem och handlade lite middagsmat, David och Morgan kommer hit och fortsätter med fasaden i eftermiddag och dom vill ha mat. Davids syster Evelina har påsklov så hon ska komma ut och hjälpa oss måla. Nu ska jag börja med maten, tänkte göra köttgryta idag!


Gamla bilder

Kommentarer
Postat av: Mamma

Håller tummarna för att lilla Pyzen ska komma hem pigg och kry.

2009-04-14 @ 11:07:27
Postat av: Eva

Det hoppas jag också. Stackars lilla Pysen.

2009-04-14 @ 11:22:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0