"Kom med nu ska vi gå ut på tramp..."

Efter en hyfsat händelselös förmiddag hemma så ringde vi mormorn efter lunchen och bjöd med henne ut i svampskogen. Hon var först lite skeptisk men jag vet att hon aldrig kan motstå en promenad i skogen!

Först hittade vi massa blåbär, Albin älskar alla typer av bär och satte i sig en hel del, men mormorn fick ändå plockat lite i sin burk.


När vi knallat runt bland blåbären (hittade även kantareller förstås) en stund så åkte vi vidare till nästa svampställe och Albin njut för fullt av skogen, plockade bär, kollade på små grodor, letade kottar/ekollon och hade det hur bra som helst!
Sen började kantarellerna dyka upp minsann...



Helt plötsligt var klockan halv 5 och vi hade vart ute i nästan 3 timmar så vi åkte hem, lämnade av mormorn och åkte vidare hem och duscha. Albin ville helst vart kvar hos mormorn men vi åkte direkt dit igen efter duschen och då bjöds det på ost & skinkpaj men smörstekta kantareller! Morfarn var hemma och pappa David kom lagom till allt var klart. Mormorn hade även en liten burk blåbär kvar som Albin mumsade på innan han somnade i min famn, helt slut!



Nu har vi vart hemma en stund men jag har svårt att hålla ögonen öppna så jag ska gå och lägga mig och vad vi ska hitta på i morrn är inte riktigt bestämt, mer än att David ska hålla på med bygget. Jag och Albin åker nog med till Uddevalla och kollar på när dom tränar sidvagnscross, men jag vill även gärna kolla in Sjönevadmarknad och kanske titta in hos SKAMM och den nya blingo kollektionen. Så vi får helt enkelt se hur dagsformen är i morgon!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du smygfotograferade oss! :-D

2009-08-14 @ 22:15:22
Postat av: Sandra

Vlken rolig butik Skamm verkade vara. måste ju nästan dit och kolla en dag

2009-08-15 @ 09:13:36
URL: http://lilla-knyttet.blogspot.com/
Postat av: Laila

Jag tyckte dom såg rena och fina ut, Gunilla sa att dom var så smutsiga.Det var nog inte dumt med smörstekta kantareller på pajen!!!

2009-08-15 @ 11:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0