God fortsättning!

Vill jag passa på att önska alla mina goa läsare!

Idag är det en trött men lycklig mamma som sitter och bloggar. Jag har vart uppe sen kvart i 6 så jag skulle igentligen passa på att ta mig en liten power nap nu när pojkarna mina är iväg. Fast jag tycker det är så svårt att somna på dagen, men jag ska försöka, ska bara vänta ut tvättmaskinen...

Börjar med bilderna från uppesittarkvällen!



Granen färdigklädd och jag & Albin övervakar julklapparna en stund! Den lilla bilden till vänster visar mammas fanastiska fotbad, med tepåsar i... Där i stoppade vi brorsans fötter en stund!

Vi hade det mysigt med julgröt, skinkmacka, julmusik och så klädde vi granen och övervakade bingolotto!

På julaftonsmorgon hade jag ställt klockan på halv 7 men som vanligt när jag har en tid att pappa så vaknar jag i GOD tid och så även på julafton, så jag gick ner redan strax innan 6 och satte på ugnen, tog ut frallorna ur kylen som stått där och jäst över natten och sist men inte minst, tog fram min hemlis...


Jag och David fick dricka bubbel och Albin fick såklart oxå smaska chokladdoppade frukter i sängen! Sen fick båda mina pojkar varsitt paket från julstrumpan som det lektes flitigt med vid frukostbordet. Är det jul så är det!



Vi åt lyxig frukost hemma med nybakta frallor, duschade och tog det allmänt lugnt innan vi gav oss iväg strax före 9. Vi åkte om mormorn och morfarn och lämnade av lite goa frallor och hämtade upp julgodis som vi skulle ha med till Grimeton.


Förmiddagen och en bit på eftermiddagen spenderades i Grimeton med Davids familj. Vi fick god julmat, julklappar i massor och Albin fick busat av sig ordentligt! Albin busade med farbror Jonas nästan hela tiden.

Vid 2 tiden körde vi hemåt, Albin somnade i bilen på en gång vi satte honom i bilstolen och David slumrade oxå till på vägen hem. Vi åkte hem till kisarna och lämnade av alla julklapparna (utom Albins nya sparkcykel, den fick såklart följa med till mormor & morfar), tände i huset och plockade med lite annat småpill innan vi åkte vidare till Wallmarksvägen för mer julafton!

Först kollade vi på Kalle, sen var det middag med Lutfisk och efter maten kom äntligen tomten!



Det gick jättebra med tomten, lite läskig var han, men inga tårar och han hjälpte tomten med alla paketen!

Albin blev så glad för sina julklappar, han hoppade och studsade när han såg var det va i paketen. Sen skulle allt öppnas, lekas med och kollas på och det gjorde han så bra!


Han fick ett stickersalbum som han verkligen älskade och flera 100 stickers som han sysselsatte sig med nästan hela kvällen, medan vi vuxna provspelade dom nya spelen!



Mot slutet av kvällen pysslades det lite överallt...

Nu ska denna trötta mamman gå och duscha och förhoppningsvis få lite vila!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Tror du dina bloggläsare undrar varför vi stoppade ner Coffes fötter i ett te-fotbad på uppesittarkvällen? :-D

2009-12-25 @ 13:00:30
Postat av: Malin

Härlig ni har haft det! ska oxå blogga lite senare idag, hade tänkt göra det redan imorse, men då ville nätverksanslutningen inte fungera alls :-(



God fortsättning!

2009-12-25 @ 14:03:32
URL: http://femifamiljen.bloggagratis.se
Postat av: Laila

God fortsättning till er!oj vad mycke julklappar,Albin måste ha varit i sitt esse! Coffes fötter luktade väl illa kan jag gissa?

2009-12-25 @ 19:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0