Jul i huset!



Igår på förmiddagen passade vi på att julpynta i huset!

Vi fick inte riktigt upp allt för det var några tomtar som låg på vinden och dom orkade vi inte leta fram men alla småtomtarna fick komma fram! Vid 1 kom David hem och åt lunch med oss, jag hade stekt benfria kotletter och till det hade vi morötter, potatis och champinjonsås.

På eftermiddagen åkte jag och jobbade en sväng, galet mycket folk och alla skulle ha julporto! Nu jobbar jag bara på torsdag kväll med och sen är jag ledig ända till juldagen!



Idag har Albin faktiskt fått vara en sväng hos mormorn och den halte morfarn, jag hade en tid hos osteopaten klockan 9.30 så Albin fick vara där och han hade det så mysigt, han sa i morse innan vi åkte
"Albin längtat efter morfar, Albin saknat morfar..."

När jag hämtat Albin och, efter långt om länge, fått med honom hem så somnade han nästan med en gång på soffan och jag passade på att steka köttbullar, gjorde som Ernst och spritsade ut det till små bollar och stekte i ugnen, smidigt värre! Hann bli färdig medan Albin sov och då gjorde jag på 1,6 kg färs! Men jag räknade dom aldrig, det glömde jag av... När Albin vaknat var jag färdig och vi åt köttbullar med makaroner & majs, Albins favoriträtt i hela världen, jag tror till och med han åt mer än mig, hur mycket får igentligen plats i den lille magen!

Efter maten tog vi hand om tvätt & julkort, sen var vi båda redo för duschen, vilket var mycket skönt!
I eftermiddag har vi fikat med te & piggelin och såklart kollat lite mer på Sunes jul!

Nu väntar vi på pappan som skulle vart hemma för en halvtimmes sen, men så är det varje dag, man kan lätt lägga på ett par timmar nu för tiden...

Jag och Albin ska gå en liten runda i kväll, bort till ICA och lägga på julkorten, Albin ska få somna i vagnen i dag tänkte jag!


Kommentarer
Postat av: Malin

Att du missade att räkna dem!!! det är ju viktigast av allt!

2009-12-15 @ 22:15:09
URL: http://femifamiljen.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0