Juletid!

Idag har det vart en dag i julens tecken!
Jag började morgonen med att öppna på jobbet, men jag var klar redan vid halv 10 så jag åkte hem och bytade om och sen körde vi mot bokskogen! Vi mötte upp hela Davids familj plus fastrar och farbröder och gick tomtepromenaden.



Efter promenaden så åkte vi upp till John och firade att han fyller 19 år i morrn, det blev smörgåstårta och vanlig tårta. Vid 2 åkte vi hem och satte igång med bak och godistillverkning! Igentligen var jag för trött för det, men när man känner sig sådär trött så är det lika bra att ta sig för nåt, annars blir man bara tröttare!

Vi började med frallor!

Dom står i kylen nu över natten och jäser, så i morrn får vi färska frallor till frukost!

Efter frallorna tog vi oss ann lite godis, pappan hjälpte till och han visade sig vara en jäkel på att chokladdoppa kulor.



Efter julgodiset tog vi en paus och gjorde varma mackor och sen fortsatte vi med pepparkaksbaket!


Pyzen var med oss hela tiden och övervakade så allt blev rätt!



Nu är det en trött mamma som sitter här och bloggar! Efter allt bakande så fick pappan ta hand om sonen och läggningen medan jag röjde upp i köket och det behövdes, fick torkat av golven och allting så nu ska jag bara duscha och sen sova!

Såhär mycket blev det idag!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Oj vad mycket godsaker! Förstår att det inte hanns med att lussa idag.

2009-12-13 @ 21:50:31
Postat av: Eva

Oj så mycket godsaker på en och samma gång.

2009-12-13 @ 22:45:05
Postat av: Andréa

Det där va inte illa o få gjort så mycke, smaskens!!

2009-12-14 @ 22:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0