Sikka dagar!



Men innan jag går in på dessa båda hel-crazy dagarna som gått så vill jag tacka för alla telefonsamtal, SMS, mail och gratulationer på facebook!
På bilderna ovan ser ni kortet jag fick av Anna & Ella (med familj såklart) när dom var här innan och under det så har jag gått lös lite med kameran och min nya blixt som jag fick i morse!


Igår åkte vi upp till Kungsmässan för att hämta påsen som vi glömt när vi var där i fredags och när vi kom upp så var Albin precis som vanligt, hoppade och skuttade överallt men när vi snurrat runt något varv så ville han sitta i vagnen sa han, han var trött och det var inte alls konstigt för då var klockan redan halv 12 och han brukar ju sova då, så jag satte honom i vagnen och då kände jag att han var lite varm så vi åkte hemåt och medan han sov i bilen så passade jag på att göra några ärenden i stan och sen handlade jag i Hunnestad innan vi åkte hem och började med maten. Albin vaknade och åt lunch med mig, han åt precis som vanligt men var förtfarande varm så jag tog tempen och då hade han 38,7...

Men eftersom han var som vanligt så fick han ingen alvedon utan vi gjorde lite smoothie och så fick han en piggelin glass. Jag åkte på Work-Outen (med världens huvudvärk, men det gick över efter träningen!) och när jag kom hem hade Albin sagt att han längtade efter mamma och att pappa inte fick bortsta tänderna och tvätta för kvällen. När jag kom hem låg han ynklig och liten på soffan och sa att han längtat efter mig och att han inte mådde bra, så vi gick upp och tog febern, tvättade, gav alvedon och sen somnade han på bara några minuter.

När David kom hem efter badmintonen hade han mindre roliga nyheter med sig, pappa hade skadat sig och vägrade åka in till sjukhuset. Brorsan var förbannad, jag sa till mamma att hon minsann fick fixa så att han åkte in och tro det eller ej, det gjorde han! Hälsenan var troligtvis av, han blev gipsad och sen fick mamma och brorsan åka och hämta hem honom, då var klockan runt midnatt och jag hade inte somnat...

Albin vaknade vid 1 och var ledsen, jag gissar att han frös för han hade sparkat av sig täcket och han somnade gott efter att lagt på honom täcket och strukit honom över håret Vid halv 2 kollade jag på klockan sista gången.

Jag vaknade i morse av att familjen kom och sjöng för mig, klockan var då halv 6 och jag var inte direkt pigg men jag öppnade paken och sen somnade jag om. När David gått kom Albin upp till mig men jag var för trött för att gå upp så jag bad honom ligga bredvid mig en stund och det gjorde han och sen somnade vi båda och jag vakade inte innan kvart i 8!

När klockan var 9 så gick jag upp och väckte lilleman som var hur pigg och glad som helst, vi åt lite frukost och sen kom Anna & Ella och grattade, Albin blev överlycklig och dom lekte jätteredigt hela tiden, bråkade inte en enda gång! Vi åt lunch och sen somnade Albin igen vid halv 2 men vaknade lagom till mamma & pappa kom och grattade, pappa som hade foten i en stor skena, hälsenan av...

Vi fikade, kollade på några avsnitt av Sunes jul och tände massa ljus! Albin var tok pigg och sprang runt oss alla, Björklund kom och fick lige hjälp med sin nya dator och jag fick en JÄTTEstor julgrupp, jättefin!

Nu i kväll har vi ätit kvällsmat och sen tyckte jag att jag behövde en liiiten paus, så jag åkte bort till mamma och solade. Nu ska jag kolla klart på Criminal Minds och sen ska jag sova! i morrn blir det yttligare en VAB dag hemma men i helgen ska jag jobba!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0