Pigga, friska och ute och flänger!

Äntligen! Nu är vi pigga, friska och ute på språng igen, precis om det ska vara!

Efter ytterligare en dag hemma så bestämde jag mig i går, för att nu är det färdig snorat/snörvlat! Nu ska vi ut igen, som vi brukar. Igår hade vi i och för sig en ganska mysig dag, Anna och Ella kom förbi på morgonen men frallor från Gööks och sen kom David hem och åt frukostt med oss oxå. Albin och Ella lekte som vanligt bra ihop, men Albin tyckte nog hon cyklade lite mesigt för han sprang efter henne med sin gå vagn för att putta fart, något som den bestämde lilla tjejjan inte alls uppskattade...  När dom hade åkt så somnade Albin i min famn vid tv så jag bar upp honom och satte mig tillrätta för att kolla på Super-G, då vaknade han ju såklart redan efter en halvtimme! När han hade sovit och ätit så åkte jag ut med honom till grimeton för lite Albin & farmor mys så jag kunde jobba vidare på festplaneringen, det var rätt många tefonsamtal som skulle ringas och det är inte lätt med Albin hemma, han ggör hyss så fort man lyfter en telefonlur!
David hämtade Albin när han var klart på jobbet och sen kom brorsan och Coffe över på ännu mera festplanering och så hade även onsdagen gått!

I morse väckte Albin mig genom att komma in i sovrummet vid 6 och skrika högt "NÖS!!" "NÖS!!", vilket betyder snö och han stod i fönstret och pekade frenetiskt ut. Vi gick upp och myste i soffan, jag läste HN och Albin kollade på Dora tills David kom med färska frallor från Gööks (visst är det lyxigt att bo granne med ett bageri...). Efter frukosten gav vi oss äntligen ut på morgonpromenad (efterlängtad!), Albin sprang runt i den blöta snön och slarvade, sen gick vi om ICA och köpte lite middagsmat och lite magmeducin till mormorn. Vi passade på att gå om apoteket och köpa lite nya bandage så jag kan byta på hans hand. Albin somnade på vägen från apoteket till mormorn (vilket kanske var lika bra, vi vill ju inte ha bacillusker), men vi fick lämnat av det vi skulle och sen gick vi hem. Albin fick sova vidare i vagnen medan jag började med middagen. Vid 12 hade Albin vaknat och rörde i spenaten när David kom hem och vi käkade lunch. Efter middagen ringde vi gammelfarmor och gammelfarfar för att se om dom var sugna på lite barnbarn och barnbarnsbarn besök och det var dom! Så vi åkte dit och fick som vanligt 7 sorters kakor till fikat och Albin busade med stackars gammelfarfar så han lär ha ont överallt i morrn. Väl hemma åke vi om mormorn (som inte har feber längre så hoppas att det inte smittar mer...) så Albin fick busat av sig lite och träffat morbror som kom dit för att äta middag och lösa korsord.

Vi kom hem vid 6 tiden och efter att Albin fått i sig en halv smörgås och lite mjölk så tyckte jag det var läge för en dusch (har ju inte duschat sen i måndags morgon) så jag tejpade en påse om handen och sen gick det som hejsan. Redan vid 7 tyckte Albin det var dax för välling och han somnade som en sten i sin säng utan att jag ens satt hos honom! Han sover bättre på nätterna nu när han somnar tidigt på kvällen och vaknar okristligt tidigt på morgonen. David är ute med Morgan och Stesse och äter på John Place så jag är alldeles ensam hemma, skönt på ett sätt men ändå inte, det är för tomt på nåt vis i huset, jag vill ha alla de mina hemma och hos mig för att må riktigt bra...

Nu ska jag strax kolla på Criminal Minds och sen ska det sovas för i morrn är det jobb som gäller! Ska bli ganska skönt att jobba för nu var det några dagar sen... Jobbar på lördag oxå så nu kanske det dröjer några dagar men en glädjande kommentar livar alltid upp mig!

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh jag har jobbat min sista dag, så nu ska jag njuta, eller nåt.



Får se om jag kan göra nåt kreativt med min tid, känns som om den mest bara rinner iväg...

2009-02-07 @ 18:48:48
Postat av: tippen

Skönt att det gick bra med den lilla tummen och att ni höll er borta från mormorsbacillerna

2009-02-09 @ 18:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0