Precis som vanligt!

Som det ska vara! Albin ligger och susar gott i sin säng, vi har ätit gott, fikat ännu godare och sitter nu och kollar lite sporadiskt på melodifestivalen.

Måste bara göra ett helt appropå inlägg till mammsen. Bara så du vet så är Christoffer ute och går... Alltså bara går! Han satt här inne nyss och fikade med oss när han kom på att han var snus-lös, men ack var jobbigt det var att skrapa bilen och sätta sig i en iskall bil. Jag föreslog en promenad, helt och hållet oallvarligt, men just nu i skrivandes stund såg jag honom gå förbi utanför fönstret med vinterjackan, mössan och vantarna på...

Nå ja, denna dagen har vart som alla andra jobbe-lördagar, i alla fall nästan. Det blev lite mycket på slutet och jag var inte därifrån innan kvart i 4 och efter det skulle jag handla så jag kanske var hemma kvart över 4 men det gjorde ju inte så mycket för där hemma väntade mina älsklingar! Ja hade lagt undan sista paketet med färska hamburgare och det blev jag så sugen på så vi ringde in morbrorn och käkade egna hamburgare!

När jag ringde David och undrade om det var nåt annat vi behövde så tyckte han vi skulle ha nåt gott till kvällen och då skulle det var "nåt sånt där gott som du brukar göra", så jag svängde ihop en vaniljyoghurtpannnacotta och lite goa bär i ugnen med vitchoklad på!



Den pannacottan är helt fantastiskt enkel och god och jag har fått den av ännu fantastiskare Camilla!

Vaniljyoghurtpannacotta
3 dl Vaniljyoghurt
3 msk Florsocker
2 tsk Vaniljsocker
3 Gelantinblad
1½ dl Grädde (funkar bra med mellangrädde)

x Blötlägg Gelantinbladen
x Rör ihop yoghurten med vanilj och florsocker
x Krama ut och smält gelantinbladen i grädden på svag värme
x Blanda grädden med yoghurten och häll upp i portionsformar, ställ kallt i minst 2 timmar


Albin öppnade dörren när jag kom hem och det var inte helt fel att få snosa på sin älskade unge! efter maten så passade pappan på att busa med sonen så dammtussarna flög! Det hände en liten olycka innan, därav inga byxor men lite censur...



Nu ska jag återgå till melodifestivalen och sen ska jag snarka gott i natt för jag jobbar som vanligt i morrn med, dessutom har jag fått äran att öppna...


Kommentarer
Postat av: Mamma

Kan tro att "ongen" var efterlängtad.

Christoffer på promenad? Ja, undrens tid är ju inte förbi...

2009-02-21 @ 22:04:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0