Regnig, lugn sommardag...

I morse gick vi över till Gööks och köpte frallor till frukosten, medan jag dukade fram, satte på kaffe och donade så gick Albin över till lillstugan och väckte morbror
"Coffe? Hoho?? Huskost, kaffe & frallor?"

Vi åt frukost i lugn och ro och sen åkte vi om mormorn & morfarn, skulle in till stan och sätta in lite pengar nämligen.
Vi kom inte vidare långt för gasolgrillen som dom beställt dök upp med en stor lastbil och sen var vi ju bara tvungna att hjälpas åt att skruva ihop den. Jag och pappa, mamma och Albin lekte med lådan!



När grillen var ihopsatt såkte vi 4 bort till Motellet och käkade lunch sen åkte vi om lantmanna och köpte en gasolflaska och lite annat moj. In på konsum och kolla om det andra paketet hade kommit och det hade det så vi tillbringade eftermiddagen där oxå, får helt enkelt ta stan i morgon. Albin testa saxarna mormorn beställt, flörtade lite med mig när jag tog kort och gjorde massa bus med Asta...



På kvällen var tanken att vi skulle inviga nya grillen men mormorn och morfarn verkade ha såååå svårt att bestämma hur dom skulle göra, vad som skulle grillas, vem som skulle handla mm och sånt veleri orkar jag inte med så jag tog Albin och skulle åka hem men då började han protestera så han fick stanna kvar medan jag åkte och handlade så vi kunde äta varma mackor. När jag precis parkerat hemma på uppfarten så kom morfarn med Albin som visst hade blivit jätteledsen när jag åkte... Lilla gubben! Han har börjat säga saker nu som tex "Mamma inte åka ifrån Albin", "Inte glömma Albin"  och så är det jätteviktigt att vi säjer hej då till honom när vi går, alltid med en puss och en kram.

Hur som helst så kom David hem i ganska god tid trots allt, han skulle igentligen åkt till sin mamma och mätt massa grejer så han kunde beställa hem grejerna till hennes kök, men han struntade visst i det och kom hem till sin lilla familj! Det var vi ju väldigt glada över såklart! Jag gick in och började med mackorna medan Albin var ute och plockade sniglar (fortfarande mest på grannens tomt...) och David duschade och tog hand om lite papper.

Så i kväll har vi ätit varma mackor!


När vi ätit klart och jag som vanligt retat halvt ihjäl mig på DVD:n som inte funkar som den ska (jag säjer det igen, tacka vet jag VHS!) så tog david med sig Albin upp till farmorn och tog dom där måtten så jag har nu fått duscha i lugn och ro!

Nu har jag laddat sista Grey's avsnitten i laptopen och ska strax kolla på dom i sängen. I morrn ska jag jobba på eftermiddagen och sen hela onsdagen så det kanske blir lite tyst i bloggen några dagar, jag måste vara med Albin när jag jobbat (och vart i från honom så många timmar....). Jag vet att jag är super löjlig med det men är det inte rätt fantastikt att jag saknar honom så fort jag jobbat eftersom han ändå vart hemma med mig i snart 3 år!? Såklart går jag inte omkring och saknar honom hela tiden på jobbet men när jag ska hem så kan jag knappt berga mig och oftast står han halvnaken på trappen och ropar på mig då han sett mig susa förbi på cykeln!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0