En dag på stranden...

En helt underbar dag i solen har vi haft! Vi gick som vanligt upp ganska tidigt och Albin stod färdig med crocsen på ute redan halv 7 i morse... Jag var ute och hängde tvätt och då kom han, iförd endast crocs! Jag tyckte att vi kunde gå och vara inne någon timme, men se det gick han inte med på så han fick vara ute tills det var dax att åka.

Vid strax efter 8 åkte vi till Gööks och köpte frallor och fika, sen körde vi ner till Hamra och hade mysfrukost med Anna & Ella. Eftersom det var så fint väder och Albin inte alls hade några planer på att vara inne och leka (han traskade helt sonika ut alldeles själv och började hoppa studsmatta) så föreslog Anna att vi kunde ta bullarna & muffinsen med oss ner till stranden och fika, känna lite på vattnet och gräva. Sagt och gjort, vi packade bara varsin spade och varsin hink, fikat och en flaska saft och kvistade ner. Helt ljuvligt var det! Inte ett moln, ingen vind och barnen grävde och badade (i alla fall i det där grunda). Moster Eva kom ner och fikade med oss och vi stannade kanske ett par timmar innan Albin började bli lite trött så vi gick upp, Anna skulle möta Noa som kom med bussen från skolan ändå.

Jag hade såklart glömt kameran hemma (fattar inte det, den är ju det första som packas ner!?!?), måste ha varit för att jag hade elektrikern hemma som skulle ha nycklar och sånt, men Anna hade med sig sin så jag har lånat alla dessa, HELT FANTASTISKA bilder av henne.



Jag säjer det igen, Ljuvliga bilder på ljuvliga barn!

Albin somnade på vägen hem i bilen och jag lyfte över honom till vagnen (där han sover oförskämt gott) där han fick vila middag medan jag skalade potatisen till middagen. Jag kunde redan tidigt konstatera att det inte skulle bli någon lagad middag för våran del till lunch eftersom jag inte står ut i värmen! Vi gjorde 2 olika fruktsmoothies, en med Banan & Mango och en med Blåbär & Müsli som vi hade till lunch innan vi gick ut i trädgården och vattnade, krattade upp det sista och tog en fika innan mormorn och Laila kom. Dom skulle lukta på ljus och då bara måste Albin vara med och visa hur det ska gå till.

I kväll har vi ätit färskpotatis & kallskuren Aromskinka med mimosasallad, helt underbart gott ute på altanen, under parasollet. Nu ska jag lägga mig, förmodligen i sängen och somna för denna värmen gör mig HELT utmattad! Jag är verkligen ingen sommarmänniska, visst älskar jag väl sommarn men för min del hade det räckt med en 17-18 grader, jag fullständigt dunstar i denna värmen!

När David kom hem hade jag en lång utläggning om hur jag mådde av denna värmen och den kan ni ju få ta del av.
x Jag svettas konstant, 24 timmar och dygnet för inte sjutton är det svalit och gott på natten!
x I och med att man svettas så klibbar låren ihop och det skaver när man går!
x Mina annars så svettiga fötter, praktiskt taget badar i vad för skor/sandaler jag är tar på mig!
x Jag får huvudvärk direkt!
x Fräknarna tittar fram som ett brev på posten så fort solen visat sig!
x Solbrännan gör mig varmare än vanligt och att vistas inomhus gör att mitt ansikte ser ut som ett stopljus!
x Läpparna blir torrare och kräver dubbelt så mycket lypsyl som vanligt!

Nu ska jag inte klaga mer utan gå och lägga mig!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja, jag är riktigt överraskad att vår gamla skruttkamera fick till så fina kort!!

2009-06-01 @ 20:45:03
URL: http://annaskortoscrap.blogspot.com
Postat av: Mamma

Så söta dom är där dom håller varandra i händerna! Vem du är lik med att inte tåla värme, så inte är det då mig.

2009-06-01 @ 21:50:18
Postat av: Malin

vad det ser underbart härligt ut med de små barnen!



Snart blir det svalare igen, men jag njuter av värmen och framförallt SOLEN, den har jag saknat!

2009-06-02 @ 10:04:14
URL: http://femifamiljen.bloggagratis.se
Postat av: Ami

Då är vi två... Gällande värme. Ingen annan förstår hur jag känner mig. Ska nog ta och kopiera den där listan och rabbla upp för alla som idiotförklarar mig när jag gnäller på värmen. Jag brukar ta en kalldusch precis innan läggdax, det hjälper mig att somna iaf.



kram på dig

2009-06-02 @ 18:17:21
Postat av: Anonym

Så söta bilder!Känner igen lite på "värme-listan",hihi.Tack för titten hos mig!

Må så gott och sätt fötterna i kallt fotbad!

2009-06-02 @ 18:21:55
URL: http://husno15.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0