Mammas lilla naken-städare!

I morse bakade jag och Albin av frallorna som jäst i kylen över natten, mycket goda (som vanligt...) och efter det skulle Albin byta kläder för vi skulle till mormorn men han tyckte vi hade så smutsigt i tvättstugan så han tog en runda med dammsugarn där först, innan mamman fått på kläderna...


Just nu håller jag på att laga köttfärssås och då kom jag på att jag bara måste visa min absoluta favvo i köket! En lökhackare från Tupperware som jag köpte för ett tag sen och jag älskar den! Det är inte så att jag hackar lök varje dag men när jag gör det så rinner tårarna som floder och ögonen bara svider, helt perfekt med en lökhackare för mina svidiga ögon! Jag hade med den på jobbet en dag och Viveca blev helt frälst så jag fick beställa en till henne med!


Nu ska jag återgå till Köttfärssåsen, och sen ska jag väcka lillprinsen som ligger och nanar gott i sin säng!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Han hjälpte ju mig med städningen också. Sprang runt med dammvippan överallt, under badkaret och så...

2009-03-05 @ 14:00:45
Postat av: Frida

Den där lökhackaren verkade inte fel! men fattar inte riktigt hur den fungerar, men den får nog bli nerskiven på listan för ''kommande köp''... =) Duktig kille har du med, Albin alltså! ;)

2009-03-05 @ 14:48:20
URL: http://frida-fridasvardag.blogspot.com/
Postat av: Anna

Visst e den bra!! Har ju en jag med, och jag klarar mig inte utan den!

Redig städhjälp du har, förresten!

2009-03-05 @ 20:03:37
URL: http://annaskortoscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0