Full fart, som vanligt!

Idag var allt som vanligt igen, Albin väckte oss redan vid halv 6 så det var inte lönt att dra sig, jag satt iofs kvar i sängen en stund och spelade lite tetris på mitt GameBoy men sen kom Albin och ville läsa så vi gick igenom sagoböckerna innan det var dax att gå ner och äta frukost. Jag åkte bort till ICA, öppnade, bakade bröd och fyllde in mejeriet. Sen åkte vi hem igen och då kom farmor Rigmor och hjälpte oss måla medan jag sövde Albin och började på middagen, idag hade vi kokekorv, med potatis, ärtor och stuvad spenat (som Albin älskar, han säjer "me sås!"). Efter maten tog jag och Albin våra cyklar bort till mormorn där han skulle vara på eftermiddagen så vi fick målat i fred och jag passade på att ta lite bilder på fruktträden innan jag cyklade hemåt igen.


Väl hemma så stod David balanserandes på räcket och målade med den sista färgen så det blidde bara lite målning inomhus för min del (vi hade några foder som inte var klara), men sen började jag duka fram för fikat som mormorn hade med sig, en rabarber/jordgubbspaj med vanlijsås, mmmmm!

Det började bli ganska kallt i trädgården så när mormorn, morfarn och farmorn åkt hem så tänkte jag att vi skulle gå in och börja göra oss färdiga, vi skulle på kalas på kvällen, vid 7, till Farbror Jonas i stan.

Men jag slogs så plötsligt av min rastlöshets-sida så jag stuvade in Albin och kameran i bilen och så åkte vi ut till Öströö en sväng där vi fick klappat lammen och även se ett nytt litet lamm födas i laggårn (ja, jag vet men det känns as töntigt att skriva ladugården när man ju säjer laggårn!). Vi stannade väl lite drygt en timme och när jag är på väg hem vid 5 snåret så får jag ett meddelande att vi visst skulle vara hos Jonas vid 6, men det fixar vi, vi är så snabba! Jag pyttsade in Albin i duschen hos David och sen gjorde jag i ordning kvällsmaten till grabbarna så det bara var för dom att äta medan jag duschade och sen åkte vi in, kom i tid och allting!



Nu har vi vart ute och kört en sväng nere vid havet när vi ändå var på väg hem, vi kollade in läget i Apelviken, Södra Näs, Läjet, Galtabäck och Björkäng innan vi kom hem och nu ska jag faktiskt snart gå och lägga mig tror jag, Albin kommer säkert inte sova längre än till max klockan 6 och då är det bara att vara pigg och allert!

I morrn är det näst sista gången på mamma-barngruppen...


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ni e la gälna som ni e ude å fär!

2009-05-03 @ 22:01:34
Postat av: Laila

Så underbara bilder på både frukträd,får,målare och så Albin förstås!!

2009-05-04 @ 10:29:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0