Jobb & jobb!

Ja, nu har det ju gått sådär många timmar sen jag blogga sist igen...
Men igår jobbade jag på morgonen/förmiddagen och slutade kvart i 1 så när jag kom slängde jag bara på mig en annan tröja och sen åkte vi till Motellet och åt lunch, jag och David åt fläskschnizel med ärtor & kokt potatis, Albin fick köttbullar med potatis, sås och lingon!

Efter middagen tyckte vi det var lika bra att gå in på Fun City, så har man betalat inträde för denna säsongen och även om jag tycker det är lite "skabbigt" så älskar Albin att gå omkring där och titta på djur, åka lite karusell, ta en roddtur och såklart fika! Vi hade en kanonmysig eftermiddag där vi rodde runt med båten i säkert en timme, kolla på grodyngel, hästar och kameler. Albin var jätteduktig och satt still hela tiden.

När vi åkt tågen runt parken (som absolut inte var något att ha, man såg ju bara massa kalhygge!) så åkte vi hemåt men körde förbi Christian & Helena som var hemma så vi körde fram hos dom och satt och prata en bra stund, tills mormorn ringde och undra om vi ville komma på mat och det tackar vi aldrig nej till! Vi åkte bara hemom och hämtade Albins pyjamas och sen åt vi gott, kollade på Robinson (min favorit åkte ut ) och kom hem i tid till John Blund!

I morse var vi som vanligt uppe med tuppen (läs: Albin...), vid halv 6 kom han "galandes" och tyckte vi var dö-tråkiga som bara låg i sängen, han började rulla upp rullgardinen, tända, rulla runt på täcket och slutligen prova köra en leksaksbil över mamman för att få upp henne... Vi gick upp allihopa och hade väl ätit klart frukosten redan halv 8 så då gick pojkarna ut och började putsa muren! Jag skulle iväg och fota lite senare så jag stannade kvar inne, tvätten behövde vikas, golvet dammsugas och katterna ha lite omsorg.

Vid 9 gav jag mig iväg mot stan, och det var över på ca en timme, så vid kvart i 11 var jag på väg hem igen och då var det ändå många som skulle fotas!

När jag kom hem låg Albin redan och sov så jag passade på att ladda över bilderna från kameran (tar en stund att föra över nästan 400 bilder) och tog en dusch medan det höll på, sen fick jag jobbat klart med alla bilderna medan David och Albin gjorde i ordning lunch till lillprinsen (vi stora hade bestämt oss för att vänta till vi kom till IKEA!).

När det var klart åkte vi upp till IKEA, Albin skulle få en ny säng till sitt rum och jag hade redan sett ut vilken.

ODDA Sängstomme med huvudgavel
ODDA Undersäng
En ODDA säng, med utdragslåda och ribbotten! Så nu sover Albin där nere, där det är en kant så han inte ramlar ut, det har vi ju haft sånna bekymmer med och när han är stor nog får han flytta upp och ha leksaker i den "lådan".
Morfarn kom hit på en snabbvisit men han fick minsann se till att hjälpa till och montera säng! Det ska tilläggas att när dom monterat ihop den första gången så ångrade jag mig... om åt vilket håll jag ville ha den höga gaveln... Så dom fick skruva isär den igen och sätta ihop den igen!

Medan dom gjorde det så tröttna Albin på att titta på så han gick ner och tog sig ett bad och när det var färdigbadat var oxå sängen klar! Såklart fick han test-busa den lite och när morfarn åkt så smet han upp igen och det var så tyst, så tyst så jag var säkert på att det var hyss på gång men det var det inte, han satt så snällt och läste en saga, om tomtar! Mamma hjärtat smälte! På tal om det, innan när morfarn skulle åka hem så hade han och David redan gått ut i trädgården men se det gick inte, Albin öppnade dörren (nakenfis och allt) och ställer sig och ropar så högt han bara kan "MÅÅFAA, must å kan" (Morfar, puss & kram). Såklart han inte fick glömma att ge Albin en puss och kram innan han åker hem!

Jag fick tagit några bilder på sängen men den ska ju bäddas i ordning där uppe med och så ska jag köpa ett fint (Grönt såklart!) överkast som kan ligga på alltid eftersom man bara puttar in Albins säng och så har vi löst problemen med katthår i den nu med!



Nu ska jag strax krypa ner mellan lakanen för i morrn är en ny spännande dag! Jag ska på massage på förmiddagen och Albin ska vara hos mormorn (va annars?) undertiden och sen på eftermiddagen ska vi bort till Helena på Moarna och visa mönstret och tyget och se om hon kan hjälpa mig att sy en klänning och på kvällen kanske, kanske min faster Cin kommer hit och kollar på Antons konfirmationsbilder.

Dessutom fick jag ju svängt ihop en sats fralldeg och har nu alltså 24 frallor på jäsning i kylen under natten, tänkte kanske Anna & Ella vill komma på frukost i morrn, e ni sugna på det??


Kommentarer
Postat av: Laila

Vilken snygg och praktisk säng han fått den lille nakenfisen!

2009-05-25 @ 11:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0