Fredagsmys!

Jag låg på soffan större delen av dagen men framåt eftermiddagen blev jag bra rastlös och var bara tvungen att ta tag i nåt så jag fick dammsugat av och tagit hand om all tvätt, sen började jag vänta och längta efter David och Albin! Vid halv 5 kom dom hem och då hade dom handlat med sig ingredienser till TACOS!

Vi åt och hade det mysigt med massa tända ljus och efter maten stoppade jag sonen i ett bad!



Såhär spännade kan det vara!




Efter badet så fick Albin välja vad vi skulle hitta på och då blev det såklart några omgångar Kasta Gris, där han är en mästare! Pojkarna hade köpt lite naturgodis med som vi smaskade på!



Strax ska vi ner och kolla på Idol och Albin ska såklart få vara med i tv soffan tills han somnar.
I morrn tänkte jag gå till jobbet, det var fler sjuka och jag tror nog att jag orkar, så i morrn är det upp i tid minsann, redan vid kvart i 6!


Tänkte passa på att svara på en del kommentarer när jag ändå är här inne, angående dagis såklart...


Tack sötaste du!


David ska få lämna på måndag men sen är det tyvärr inte alltid att han kan komma ifrån för att lämna och att mormorn ska lämna har det aldrig vart tal om, det blir inte fören han är riktigt trygg, däremot kommer hon säkert att hämta massor av gånger!
Det var faktiskt fröknarna på dagis som tyckte att vi skulle ta med mormorn en dag på inskolningen, annars hade vi nog inte kommit på den idén själva men det var ju jättelyckat!

Jag tror snarare att det är lättare för ett äldre barn, Albin är ju så stor nu att vi kan förklara för honom. Vi har pratat mycket om just detta, jag och förskolelärarna och dom håller med, ett litet barn förstår nämligen inte att mamma/pappa kommer tillbaka på samma sätt. Korta ner dagarna tror jag inte heller är nåt alternativ då han har roligt när han är där och hittar på massa saker med dom andra barnen och eftersom det bara är 2 dagar ena veckan och 3 andra så är det nog bättre om det är lite rejält.

Sist men inte minst så är det ju ingen tävling. Jag bryr mig inte om ifall han vinner eller inte, men nu har vi bestämt oss för att ge det en chans och om det inte funkar så har vi ju alternativet att gå tillbaka som vi hade det innan, men vi VILL verkligen att det ska funka.

Nu ska jag och Albin gå och göra oss redo för IDOL!


Kommentarer
Postat av: lina

herregud KASTA GRIS vart har du köpt det? Mängder med minnen sköljer över mig när jag ser grisarna, underbart spel. Har blivit ett MÅSTE HA hos mig nu ;)

2009-11-13 @ 21:07:25
URL: http://secretmom.blogg.se/
Postat av: Alexandraida

Sötis killen.

Vilket perfekt badrum ni har..

Kan tänka mig att han ÄLSKAR att bada och leka

med skummet =)

Kram

2009-11-13 @ 21:48:09
URL: http://alexandraida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0