Lungt och tyssssssst...

Det är det verkligen nu! Jag saknar honom så! tycker inte alls att det är lungt och skönt utan Albin, han har varit hemma med mig i över 3 år nu och jag tycker det är ensamt, tyst och tråkigt hemma utan honom! Tack och lov så kommer han ju vara hemma med mig när jag är ledig, så jag inte behöver känna mig ensam för jag är verkligen inte mycket för det där med "Egen tid"! Egen tiden på kvällen när han somnat är fullt tillräckligt för mig.

Hur som helst så har det gått jättebra med inskolningen och när jag hämtar honom så kommer han springande emot mig och har haft hur roligt som helst! Idag blir det en lång dag, jag lämnade honom vid halv 9 och ska inte hämta honom innan vid halv 4. När jag lämnade honom nu så kom det flera barn fram och ville ha med honom på lek så vi gick bara in och tog på ytterkläderna sen gick han ut och jag fick kram, puss & slängpuss innan jag gick.

Jag lyxade till det ordentligt och åkte om Gööks och köpte frallor och har precis ätit en god frukost i lugn och ro med tidningen och dagens bloggar. Igår hade vi städdag här hemma så jag har bara golven kvar på övervåningen men det kanske får vänta till i morrn
för jag hade tänkt se om jag kan få beställt lite av julklapparna jag har på G...

Strax kommer Frida och ska lukta lite, sen kanske Li kommer en sväng oxå och sen ska jag jobba i eftermiddag/kväll. Funderade på lunchen med, men så dumt det känns att bara laga mat till mig,
Albin äter ju på dagis.

Jag har tömt kameran från sidvagnsfesten, men jag tog faktiskt inte så värst många bilder, det blir så mörkt och suddigt. Här kommer i alla fall några och kvällens huvudperson är som vanligt Christofer Liljegren...




Kommentarer
Postat av: Nina - Glamourmamman

Vad spännande att han har börjat på dagis! Olle ÄLSKAR dagis, har inte fällt en tår någon gång jag har lämnat honom. Och det känns ju skönt som mamma, att han VILL vara där :-)



Du, jag önskar att min son också bara skulle kunna sitta 15 min. Han skulle kunna kolla på tv en hel dag... Tyvärr! Ha en mysig kväll!

2009-11-05 @ 18:53:51
URL: http://glamourmamman.blogg.se/
Postat av: Ullis

Vad bra att det går fint för honom på förskolan. Och egentid är ju ändå inget du får utnyttja förskolan till som ju är till för arbetstid. Vi har många skräckexemplar på vår förskola där föräldrar lämnar när de har semester, går på massage, tränar (skamligt!) eller bara "tar hand om sig själva". Då kan man ju undra varför man skaffa barn, och om man vet varför förskola finns....

2009-11-05 @ 19:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0