Skön söndag!

Vilken härlig dag vi har haft idag! Inte alls som vi brukar, utan lungn och skön, utan måsten (jag trivs i och för sig bäst med massa måsten...).

När jag fick liv i Albin och vi ätit lunch så gick pojkarna ut och jag satte igång och baka lite, väldigt avkopplande!
Medan min deg jäste så gick jag oxå ut i det härliga höstvädret, Albin var i fullgång med att sparka fotboll medan pappan skruvade ner studsmattan & trädgårdsmöblerna för vinterförvaring på vinden...



Sen var dom jätteduktiga och gick med varsin räfsa (jodå, Albin har en likadan som pappa fast i lagom storlek) och räfsade upp alla våra mängder med löv! Det blev en bra lövhög må ni tro och det var inte alls svårt att locka med sig Albin till den för några foton.



Medan jag gick in och bakade ut mina lantbröd så fortsatte grabbarn i trädgården, men efter en stund kom dom in, när det var fika dax. Jag hade att göra med alla mina ljus, fick bytat i alla hållare och tänt några oxå så det blev myspys. Pappan hade lite mer att dona med ute i garaget, mäta och greja så Albin stannade kvar inne hos mig och rätt som det var så kom han ut i köket, överlycklig och sa
"Albin har satt på en Dora film, alldeles själv! Albin kunde det!"
och mycket riktigt så hade han tagit ut filmen som satt i DVD:n, öppnat fodralet på vald Dora film, satt i den i DVD:n och satt på! En mycket imponerad mamma kunde bara inte med att stänga av filmen när han var så stolt över att kunna sätta på den själv, så han fick lite tilltugg (flingor, puffat ris, russin & frukt) i en skål, en "festis" (vi kör fortfarande på Sempers fruktdrycker) och satt nere i soffan och mös lite efter att ha varit ute en bra stund.



Sen när pappan kom hem/in så blev det yttligare flera meter kapplabyggen och sen var det dax för kvällsmat! Vi ringde in morbrorn och sen åt vi nybakat bröd, hemlagat lantbröd! Brorsan sa flera gånger att det var ett "jävla gott brö" och det var det verkligen.




Nu är det fullfart i huset, pappan och Albin leker gömme VS tagen och det skrattas och springs för fullt! Jag tänkte låta honom springa av sig lite för att sen ta med honom in i duschen innan nattningen. I morrn blir det dagis, med lunch, ska bli jätteroligt! Han har inte haft feber sedan i fredags natt och är precis som vanligt, med lite hosta bara, inte ens någon rinnande näsa!
Jag hoppas verkligen att Albin får fortsätta vara våran friska kille som han varit hela tiden, även nu när han börjar på Dagis.

Jag har inte letat fram den andra kameran, med bilderna från igår men jag ska se om jag hittar den sen!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Så redig han är, mormors älsklingspojk! Brödet du bakat, är det ett nytt recept eller? Hur blir det i morgon, ska jag hämta på dagis?

2009-11-01 @ 19:15:37
Postat av: Alexandraida

Massa vackra kort ju..

Löv är ju hur mysigt som helst.

Kram

2009-11-02 @ 13:01:13
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Laila

Det är härligt med en riktig höstdag,kratta löv vara inne och baka, och bara mysa.Det är ju extra bra när man har så bra kratthjälp!

2009-11-02 @ 19:08:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0