Älskade, älskade unge!

Han är ju helt fantastisk!
Det tycker väl i och för sig alla föräldrar om sina barn ibland men just idag tyckte jag så synd om honom när vi skulle till Dagis. Han gråter och skriker ju inte längre när jag lämnar men jag förstår ju på honom att han helst inte vill vara där.
När vi gick dit så frågade han
- Ska jag vara på dagis i morrn?
- Nää, i morrn är det mammas ledig fredag så vi kanske kan åka in och bada om du vill?
- I simhallen?
- Ja, om du vill så kan vi åka in på morgonen.
- Det vill jag. Ska vi har fredagsmys sen på kvällen då? Med popcorn?
- Ja, det kan vi faktisk!
- Det tycker jag...


Han är så tapper! Jag hörde på hans röst när vi kom till dagis idag att den nästan sprack sådär som när man är lite ledsen och han frågade varför inte dom andra barnen var ute. Ros-Marie sa att eftersom där é så få barn på lovet så stannade dom inne tills efter fruktstunden. Han gick in och jag frågade om inte jag skulle få en puss innan jag gick, såklart kom han springandes och slängde sig runt min hals och sa att han älskade mig!

- Kommer pappa och hämtar mig?
- Jadå, pappa hämtar dig vid 4.
- Tar han med cykeln?
- Kanske om det inte regnar. Vi syns i kväll, när mamma slutat jobba!
- Jag kommer längta efter dig!
- Jag kommer längta efter dig oxå älskling!

Då fyllde Ros-Marie i och sa att det hade dom pratat om på dagis, att det är ok att längta efter mamma och pappa. Han hade tydligen sagt det förut och då hade dom sagt det, att det är ok att längta!


Älskade, älskade lilla barn!
Han är ju så tapper! Jag har sagt till honom att jag inte vill att han ska vara ledsen när jag lämnar honom på dagis och det är han inte längre men han vill helst vara hemma säjer han och det gör inget att mamma och pappa inte är hemma för han har ju katterna och kanske kan mormor eller morfar komma sen?

I helgen ska vi i alla fall vara lediga och jag ska gosa massor med min lilla älsklingskille som bara vill vara med mamma, pappa och kisarna!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Lilla gubben, menade han att han och katterna skulle vara själva då tills vi kom?

2010-04-08 @ 14:42:14
Postat av: Marika Nilsson

visst är de små liven helt underbara! Man blir så rörd ibland! Kram

2010-04-08 @ 14:47:45
Postat av: Angelina

Hej tänkte bara höra med dig hur man lägger upp video klipp i bloggen?

2010-04-08 @ 21:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0