Blää...

Ja, just en sådan dag har jag haft idag, fy sjutton för att må såhär!

Vi som hade planerat en massa skoj på denna lediga dag och så blev det pannkaka av alltihopa.
Albin har vart jätteduktig och tagit hand om sin sjukling till mamma, vi har myst massor i soffan, spelat otaliga omgångar memory, pärlat pärlplattor och trätt halsband. Det enda "nyttiga" vi fick gjort idag är att tvätta 2 maskiner tvätt och dammsuga av lite. Kylen gapar tom och den har vi inte kunnat fylla på idag så vi hoppas att det är liiite bättre i morrn för klockan är över 20 redan och david har inte kommit hem från sitt möte så jag gissar att han inte hunnit handla.

Som tur va ringde David redan vid 2 och sa att han var på väg hem och bara hade ett ställe kvar att besöka så Albin har minsann fått lekt av sig idag i alla fall, inne lek på fömiddagen men tråkiga mamma och massa bus ute med pappa hela eftermiddagen! Dom kom inte in innan strax efter 18 och då var det kvällsmat som gällde och när pappan åkt iväg på dagis möte så spelade vi några omgångar till med memoryspelet innan läggdax. Fattar inte hur man kan ha ett sånt minne som den lille rackarn har, har slår mig lätt men det ska iofs tilläggas att jag ALDRIG varit bra på memory, men jag menar hallå, han är ju bara 3 år!

Medan pojkarna busade loss ute (jag hörde hur dom grejade med ny sand till sandlådan, cyklade massor ute på gatan, hoppade studsmatta och sparkade fotboll) så gick jag faktiskt och la mig i sängen, lyckades såklart inte somna men det var skönt att bara ligga där, låg säkert i 2 timmar! Lite sällskap hade jag iofs, katterna vek inte av min sida en enda minut och min underbara vän Camilla kom förbi och satt på sängkanten och ventilerade en liten stund.

Förresten, är det någon av mina bloggläsare som vet exakt HUR mycket snor en stackars liten (nåja, nu har jag ju iofs inte världens minsta näsa precis...) näsa kan producera? Fattar inte hur mycket jag snytit ut idag och knarkat nässpray som värsta sniffaren har jag med gjort men huvudet känns ändå som om det är på väg att explodera (av allt SNOR!)!

Jag la Albin i sängen innan och jag tror inte det tog 2 minuter för honom att somna idag, och nu susar han sött, min lilla prins! I morrn är jag som sagt återigen ledig men om jag inte mår bättre så får vi nog be mormor om lite avlastning för David behövde jobba sent i morrn men om det inträffar ett mirakel för mig och mitt snor under natten så ska vi handla, laga mat, städa av, betala räkningar, lägga ut kläder på tradera mm mm, listan kan göras hur lång som helst men jag känner mig precis orkeslös just nu, tur jag kan ha laptopen med mig i sängen...

Nu blir det ett avsnitt av The Good Wife och sen Cougar Town, fortsatt i sängen såklart!
(Jag kan dock inte lova att jag kan hålla mig vaken...)

Malin, jag lovar att höra av mig när jag piggnat till!


Kommentarer
Postat av: Anna

Usch, det låter inte kul! Skickar en krya-på-dig kram!

2010-04-28 @ 14:45:37
URL: http://annaskortoscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0