Lite bättre...

Men bara lite och jag vill inte gnälla mer nu.

Igår blev det bara en hemmadag, var ute en liten stund i trädgården på förmiddagen innan vi gick in och förberedde middagen som blev jobbets hemlagade kokekorv med stuvad spenat, potatis och ärtor. Något som verkligen är min favvo och tydligen Albins oxå för jisses vad han åt! Tyvärr är smaklökarna fortsatt förkylda så jag kunde ju inte känna hur gott det verkligen var men jag gissar att Albin gjorde det åt oss båda.

Efter middagen kröp vi ner i våran säng och vilade middag, Albin somnade snabbt bredvid mig och jag kunde ligga och beundra honom. Inte ofta jag passar på att vila när han gör det men nu kände jag att kroppen verkligen behövde lite vila och det var riktigt skönt! Vi tinade upp några kanelbullar och lagom till fikat dök även pappa David upp och gjorde oss sällskap. Efter fikat stack pojkarna iväg och uträttade lite ärenden medan jag tog hand om tvätt och disk. När dom kom hem hade dom med sig den nya tvättmaskinen vi beställt till Lillstugan, så nu kan brorsan tvätta utan att det tar minst 3 dagar för tvätten att torka. Jag och Albin övervakade självaste installeringen innan vi gick in och fixade kvällsmat.

Eftersom jag inte alls kände mig på topp igår så stannade jag hemma från träningen och vi hade det riktigt mysigt hemma i soffan, tillsammans alla 3!

Nu på förmiddagen har jag vart och lämnat Albin på dagis och det går fortsatt bra fasten han undrar såklart om han är ledig i morrn och om vi ska hitta på nåt... Lilla älsklingen!
Jag har passat på att tvätta lakanen i Albin säng och hoppas dom hinner torka ute innan det är dax för jobbet i eftermiddag. Dammsugarn behöver rastas här uppe och det ska jag väl hinna med när jag har värmemat från gårdagen. Deklarerat har jag oxå hunnit med idag, det ska bli riktigt roligt när återbäringen kommer!

I morrn är vi lediga och om det är fint väder kanske vi åker ut till Öströö och kollar om det kommit några fler lamm sen sist. Albin frågade redan i går om vi inte kunde åka ut men dom har bara öppet fre-sön i april.


Kommentarer
Postat av: Anna

Vi tänkte oxå ev. åka ut och titta på lammen imorrn när Noa slutat skolan!

2010-04-22 @ 13:24:26
URL: http://annaskortoscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0