Fart & fläkt!

Det har det minsann vart på mig idag! Jag är så nöjd med mig själv, även om jag just nu inte kommer att röra mig mer än in till sängen för jag tvivlar på att jag kommer upp för trappan och jag går ner...

Vi började med en frukost tillsammans med pappan som kom med bröd från bageriet (bra att ha nära nu när jag inte bakar så mycket själv...) sen gjorde vi i ordning fikakorgen, fixade varm choklad och packade extra kläder och sånt för att möta Camilla & David utanför Fun City lagom till dom öppna.



Vi var nästan helt själva, men grabbarna lyckades fördriva nästan 3½ timme där inne medan jag och Camilla fick vädrat allt mellan himmel & jord under tiden. Tur var det att vi pckade ner extra kläder för Albin körde rakt ner i en lerpöl med trampebilarna så sockar & byxor fick stoppas i en väl försluten påse och skorna fick ett rejälv bad på en de närliggande toaletterna...

På vägen hem körde vi om ICA och handlade massor. Albin ville helst somnat i bilen direkt men jag höll honom vaken och han klarade hela handlingen men somnade som en stock på soffan medan jag packade upp varorna.

Jag började direkt med min grönsakssoppa och medan köttet kokade så svängde jag ihop 2 grova bröd som var med i gårdagens nummer av Buffé. Innan bröden var klara väckte jag Albin och då kom mormorn så lägligt på besök att hon tog med honom ut medan jag skalade rotfrukterna och fixade klart soppan.

Maten var med andra ord klar när david kom från jobbet. Grönsakssoppa med massa klimp och nybakat bröd!
Helt plötsligt kände jag mig helt "normal" som orkade med och tyckte det var roligt att laga mat och baka igen! Underbara känsla! Brorsan och Joel skulle ut och träna så efter maten tog jag med mig mormorn & Albin och stack ut till Anneberg. Vi kollade även in dom små 50cc och Albin blev sugen och berättade att han minsann ocxå ska köra sån sen!

Medan grabbarna vilade lite så passade vi på att fylla en burk med björnbär som vi hittade strax bakom vår bil och det blev ganska mycket, hoppas mamma tänkte göra något gott med dom en dag...

På hemvägen körde vi en liten omväg och kikade på ett hus till salu, nyfikna som vi är och sen var det bara att knalla in i duschen och efter det lägga lilleman som var redit trött efter dagens äventyr.

Nu ska jag oxå bädda ner mig för jag har en tuff helg framför mig med jobb fre-mån!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0