I svampskogen!


Vilken mysig dag!

Först Gekås hela förmiddagen och direkt när vi hunnit hem så ringde vi mormorn och frågade om hon var sugen på en runda i skogen, med svampkorgen och lite fika i solen. Hon hade tänkt samma sak!

Som synes på bilderna ovan så hittade vi en hel del och framför allt så kommer det komma mycket trattisar lite längre fram i höst som vi absolut ska ut och plocka!

Vi var inte hemma innan vid kvart över 5! Jag släppte av Albin och mormorn hemma hos dom och sen åkte jag bara vidare hem för en dusch. Det kliar ju så förfärligt när man gått i skogen så många timmar bland mygg, myror, spindlar och allt annat som bor där.
Mamma & Albin hade gjort i ordning maten,
en kasslergratäng med ris och en supergod svampstuvning på våra kantareller.

Nu är jag hemma, men någon Albin fick jag inte med mig hem, han skulle tvunget klippa färdigt gräsmattan med morfarn så han borde komma hem snart och då blir det en snabb dusch för honom innan sängen kallar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0