Bättre nu!

Det har verkligen vart en bra dag idag och jag har tagit det minst sagt lugnt. Även om jag har fått väldigt dåligt samvete stundtals när mamma har städat som en tok och jag mest bara suttit still och pekat...

Vilken härlig morgon att vakna till, såhär den andra advent. Jag bara älskar snö och eftersom vi förra året gjorde av med inte mindre än 3 olika snöskyfflar och numera investerat i en snöslunga så tycks David inte alls ha några problem att gå ut och skotta.



När han ändå var i farten så passade han på att skotta lite borta hos mamma, nu när pappa fortfarande jobbar och sen fick hon följa med honom och Albin hit.

För att hon skulle få vara lite mera ifred och vi skulle få nåt vettigt gjort (det var ju skidor och bröte på tven och annars blir David bara sittandes där...) så stack vi in till stan och fixade det sista till Delikatesskorgarna som jag gör varje år. I år blev det såhär.


När vi kom hem så var mamma nästan klar och vi bestämde oss för att fortsätta hålla oss ur vägen. David började sortera in grejerna på det som ska bli nytt kontor och jag underhöll Albin. Först med lite olika sorters spel och sen satte vi oss tillrätta i hans myshörna på rummet och läste böcker, såklart om julböcker!


"Hemma hos jultomten" är en bok som mamma alltid läst för mig hemma och som jag älskat
så den köpte jag för ett par år sen till Albin med.

I kväll har vi ätit smörgås och druckit te och sen var Albin så trött efter att ha skottat lite till nu på eftermiddagen så det blev dusch och sen slocknade han på några sekunder i sin säng, som han älskar!

David och jag ska snart krypa upp i soffan och kolla på dom nya avsnitten av "Bones"!


Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, den boken känner jag igen! Har för mig att Anders eller Johan oxå hade den. Mycket bra bok!

2010-12-05 @ 21:44:26
URL: http://www.annaskortoscrap.blogspot.com
Postat av: Eva

Jag tror det var Johans bok. Jättemysig bok och alldeles sönderläst blev den.

2010-12-05 @ 22:43:24
Postat av: Johanna

Vilka mysiga korgar :-)

2010-12-06 @ 08:07:14
URL: http://johannaandthefamily.blogg.se/
Postat av: Rigmor

Korgarna är jättefina.Ser härliga ut.

2010-12-06 @ 08:11:02
Postat av: Tessan

Stoooooort grattis till lillkillen!!! Kram från oss på Korhallsvägen

2010-12-06 @ 14:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0