Julen i bilder!

Jag passar på att lägga in lite bilder från kameran medan David & Albin är iväg och åker pulka i Åkulla.

Vi börjar med bilder på granen!


Jag var ju som sagt inte med och klädde den utan fick vackert sitta i soffan bredvid och amma hela kvällen...

På uppesittarkvällen var vi hemma hos mamma och pappa. Det vankades nygriljerad skinka och tomtegröt. Jag hade dessutom bakat eget vörtbröd (6 limpor!) som jag hade med mig!



Efter maten tog morfar fram Corona-spelet och Albin var överlycklig... Brorsan passade på att gosa lite med Asta som givetvis skulle vara med hela kvällen, överallt...

På julaftonsmorgon fick Albin öppna ett paket som tomten vart och lagt nere i vardagsrummet (den fick inte plats i strumpan...) och sen åt vi mysfrukost med tända ljus, hembakat vörtbröd, griljerad skinka och lökkorv. Det var jättemysigt och till och med lillebror satt med vid (läs på!) bordet i sin bilstol och bara tittade.

Vid 10-snåret packade vi in allt i bilen och gav oss iväg till Davids mamma där vi firar julen först.


Det brukar aldrig komma någon tomte till farmor på dagen men i år hade han visst en stund över mitt på dagen för han dök upp och delade ut paket...

Vid kvart över 2 tiden packar vi återigen ihop oss och åker tillbaka till Tvååker. Vi passar på att kila hemom och kolla till huset och ge katterna lite mat innan vi åker till mor & far, lagom till Kalle!

Efter Kalle börjar mamma & pappa med maten (lutfisk) och sen kom min farmor & farfar som firar jul med oss var tredje år. Efter maten kom det en tomte även till Tvååker...


Albin, David, Pappa & brorsan fick alla varsin liten radiostyrd bil av mig och det var en riktog höjdare! Albin brydde sig inte ens om att öppna några fler paket sen han öppnat den (och det var den fösta han öppna...), vi fick påminna honom om och om igen och hans julafton hade vart fulländad om han så bara fått den lilla bilen för han var helt till sig resten av kvällen. På nedersta bilden är det brorsan och Albin som byggt hopp och bana med hjälp av lite andra julklappar (böcker och tomma kartonger bla...).

I går var det julmat hos mor & far och efter maten fick grabbarna fram modelleran som Albin fått i julklapp.

Nu ville inte lillebror sova mer så jag får ta och bry mig om honom en stund!


Kommentarer
Postat av: Eva

God fortsättning till lilla familjen. Lillebror syns inte på ett enda kort.

2010-12-26 @ 16:29:36
Postat av: Anna

Mysigt ni verkar haft det! Önskar er en god fortsättning!

Kramar!!

2010-12-26 @ 17:42:13
URL: http://annaskortoscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0