Är det sant?

Kan nästan inte tro att det är helt sant, får vi verkligen all denna underbara snö?
Detta är ju inte klokt, jag vet inte ens när vi hade så mycket snö sist. Hur som helst så ÄLSKAR jag det, är det vinter så ska det ju vara snö och det har det ju verkligen varit i år!

Vi började dagen med att åka till VC och kolla upp Albins bula i pannan, skönt att ha fått det dokumenterat i fall det blir några problem i framtiden. Sen åkte vi till affären och handlade massa, mycket mjöl och sånt, det går ju en del i detta hushållet...

När vi kom hem upptäkte vi att brorsan var hemma och var sjuk, tur att det finns MSN, han hade nämligen fått kräksjuka under natten och den sjukdommer HATAR jag och vägrar befatta mig med. Han började känna sig bättre och var lite hungrig men eftersom jag förbjöd honom att åka till affären så fick han en liten korg av mig med smått och gott i.


Några skivor hembakt bröd, knäckebröd, riskakor, 6 frysta pannkakor, en mjölk, lite frukt & grönt, en paket blåbärssoppa, ett kokt ägg och några chokladbitar.


Vi satte igång med middagen direkt, det blev hemmagjord lasagne och även av den ställde vi en tallrik på brorsans trapp (för jag öppnar inte ens dörrn!)
Medan lasagnen stod i ugnen så gjorde vi degen till Russinbräcken.


När Albin sov efter maten så passade jag på att diska av, frysa ner överbliven Lasagne, baka ut bräcken och ta en kopp te.
Albin var som vanligt svårväckt men när jag viskade att vi skulle baka mer så vaknade han till. Han fick välja vad han ville ha till fika. Han fick välja på frukt, kex eller glass och gissa vad han valde (som vanligt)? Jo då, frukt. han fick en kiwi, ett päron och ett äpple, skivat medan jag gjorde i ordning början av degen.



Det blidde havre thekakor och när dom jäste så kom pappan hem och Albin gick snabbt ut till honom medan jag bakade färdig och röjde upp i köket. När allt var färdigt, thekakorna var ute och ugnen avstängd så gick jag ut och hjälpte lilla familjen att skotta!


Albin älskar att vara ute och det blir ju inte ett dugg sämre av att snön vräker ner var eviga dag! Vi blev som barn på nytt, jag och David och var ute och busade en bra stund!






Det blev en rejäl backe av all snön och jag grävde i ordning nästan allt själv, fick lite hjälp på slutet när mina armar inte orkade ett enda spadtag mer! Jag åkte oxå några åk medan Albin stog brevid och gapskrattade!



Det mörknade fort och pappan började bli hungrig så vi gick in i huset, som doftade nybakat så det stod härliga till! Jag vispade ihop lite grädde, kakao & socker och gjorde varm choklad som vi hade till thekakorna... Mmmm, va gott det var, vi var alla 3 kalla & röda om kinderna! David sprang ut med några nybakta till brorsan med, han verkar ha återfått matlusten ;-)

Nu ska jag och david krypa ner i soffan och kolla på Mästarnas Mästare med varsin kopp te. Kanske blir det en vända med snöskyfflen i kväll och i morrn ska jag börja redan klockan 7 så jag får väl skotta mig dit!
Jag ska bara jobba någon timma, ska lära mig vår nya ugn och lite i det nya brödsortimentet eftersom det är jag som öppnar i helgen.


Kommentarer
Postat av: Alexandraida♥

Hahah smart att göra sin egna backe hahah

2010-02-02 @ 20:07:14
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hoppas Coffe förstår vilken tur han har som bor så nära dig. Vilken lyxkorg att få levererad på trappan!

2010-02-02 @ 20:43:01
Postat av: Laila

Verkligen perfekt väder att vara inne och mysa i,baka och tända brasa och lite levande ljus.

2010-02-02 @ 21:18:49
Postat av: Anna

Pulkabacken var ju en hit!! Den gjorde du bra!

Förresten, har du nåt recept till de där thekakorna, kanske?

2010-02-03 @ 17:20:05
URL: http://annaskortoscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0